Blomma
Jättefin blomma!
Eftersom blomfärgen är ganska ljus så hade jag nog försökt hålla bort stänglarna i bakgrunden, jag tycker att de stjäl blicken eftersom de är mörkare, svårt att fota med en hand men jag hade försökt..
Jag gillar vinkeln och att blomman o himlen flyter ihop om man tittar på långt avstånd.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Etersom internät krånglar laddar jag bara upp en bild nu, får se om det fixar sej så att jag kan ladda upp resten ;)
Håller med om att bakgrunden är alldeles för störande för att göra bilden rättvisa tyvörr.
När man fotograferar är det alltid bra att hålla koll på bakgrunden, så att olika saker inte stör eller att om man plåtar porträtt så inte personerna får horn osv.
Bild 2
Jag hade nog vinklat mer uppifrån så blomman hade fått gräset som bakgrund, bara för att de har så olika färger.. jag hade även här försökt hålla bort de andra stänglarna av samma orsak som bild 1
Men blomman är jättefin och färgen är så härligt ljus ljus lila, vet du namnet på blomman?
Jag tog mig friheten att beskära din bild nr 1 bara för att jämföra.
Då är stjälken bakom blomman kvar - och mina ögon dras ändå till den innan jag fokuserar på blomman..
Det är min åsikt - hoppas du inte blir irriterad för att jag beskar den..för jag tycker ändå att bilden är vacker - och blomman och blomfärgen är supervacker.

#8 snyggt hafsverk, jag hade nog även suddat bort den mörka knoppen på stjälken..
Men vad heter blomman?
Det vet nog endast fotografen? Jag är urusel på den typen av grönsaker faktiskt :)
Det är en jättefin blomma, men tyvär är det inte den man ser först, det är så mycket starka färger i bakgrunden och blomman har nästan samma färg som himlen som du har som bakgrund. Jag hade försökt få en annan bakgrund, i en annan färg, gräset eller något, då ser man nog blomman bättre
Min blogg: http://jessikashundliv.blogspot.se/
Moderator edit: Tråden följer inte våra kritikregler och är därför flyttad till lämligare grupp. /Mona
_Till er som ändar andras bilder. Tänk på att det hör till god ton att fråga fotografen om man får ändra bilden och/eller beskära den. Det är inte okej att fixa med andras bilder hur som helst även om man menar väl.
_
#12 - jag visste inte detta, tar till mig det och självklart frågar jag i fortsättningen, tack för påminnelsen 
OK
Tack för alla svar. Ska verkligen tänka på det ni säger
Tyvär har jag inte photoshop på min dator :(
Det finns ett alternativ som heter Gimp. http://www.gimp.org/windows/