Fartfyllda bilder
I lördags hölls årets upplaga av Ullna Hillclimb. Här är en av bilderna. Vad tycker ni?
Vänliga hälsningar
Niklas

Nog var det fart i bilden nog….. Ajaj när man landar….

Läcker bild, men synd att de två stolparna stör, speciellt den som är bakom armen. Prova att klona bort dem, niklas
#2: Jag behöll stolparna avsiktligt. Det är mållinjen. Man kan se ett snöre som motorcykel bryter och som stoppar tidtagningen. Bilden är egentligen avsedd för dem som är insatta i hillclimb. Jag tycker att det är ett häftigt sätt att gå i mål. :-)
#1: Det finns fler spektakulära bilder med än mer kännbara landningar här:
http://www.photograf.se/album/hillclimb/ullna/
De har dock mängder av skydd på sig så om de landar utan att få cykeln över sig brukar det gå bra.
Vänliga hälsningar
Niklas

#3: OK då blir saken helt annorlunda….
Snyggt fångat, härlig action, jag gillar vinkeln. Allt för att få en bra tid…
Hälsningar
Johan

jag tycker inte de e något action i bilden..? visst det är fint att de som e ment att fotat är klart, men för att de ska se rörligt ut och inte så "platt"? ut.. så tycker jag att föremålet och människan borde va en aningen suddiga, när bakgrunden är klar?
Action och rörlighet är inte samma sak, men det är kul att höra hur olika personer tolkar olika bilder.
För mig andas bilden action, men däremot får man ingen uppfattning om hur fort det går eller åt vilket håll det rör sig (faller båda, eller på väg upp?).
mvh Martin
Nog är det action i bilden, helt klart en bra bild. Stolparna ska vara kvar då det är målet. Jag tror att de flesta medlemmar här inte uppskattar den typ av action som motorsport inehåller. Det fanns ju en actiontråd där flera bra actionbilder på motorsport var med, men jag tror det var en hästbild sim vann.
Mvh Bengan

Jag tycker inte att det är så mycket action i bilden för att den är fryst.. men jag tycker ändå om dem=)

Härlig bild, synd att stängslet var där, men annars var den fin :)

I motorsporten skall bilden vara fryst, eftersom man vill se fordonet!

nej det ska dem helst inte vara.. i motorsporter så ska man panorera så att fordonet blir skarp och bakgrunden suddig
Snygg bild! Helt klart actionfylld! Tittade även igenom de andra bilderna och de är också helt klart toppen!

det är sant att det är svårt att panorera och att jag inte har gjort det så mycket med mina rally bilder.. men jag tycker din bild #13 var mera fart i
#15 Men får man till en bra panorering så känns det kanon.
Mvh Bengan

det är sant=)