Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-medel
Läst 813 ggr
elin_photoblogg
2012-07-04 03:40
0

Bron

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Denna bild är tagen under en bro ungefär en halvtimme från där jag bor. Ni får gärna tycka till om både redigering och foto! Glad Glad för allt jag får! Glad

JazzBass
2012-07-04 12:34
0

Börjar med det negativa och avslutar med det positiva… Glad

Bilden känns lite platt i kontrasterna, Det ljusa behöver ljusas upp tycker jag. Vidare borde du kanske ha varit lite noggrannare med positioneringen av kameran så linjerna blivit exakt så som du önskat; speciellt överkanten ser lite sned ut kanske delvis p.g.a. ljusstrimman som syns till höger i överkanten, men också bron ser ut att ligga lite närmare den högra pelaren än den vänstra i kompositionen.

I övrigt dock riktigt bra fotat tycker jag, med tillräcklig detaljteckning också i de mörkaste partierna på brons undersida och en överlag utmärkt komposition och bra kameravinkel. Linjerna skapar dynamik och djup i bilden vilket behövs då motivet i sig kanske inte är världens mest intressanta. Fint fotat! Glad

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

elin_photoblogg
2012-07-04 22:28
0

Jo nu när du säger det, den verkar lite sned. Varför jag valt att inte ljusa upp det ljusa är eftersom jag inte vill att skuggan ska bli för skarp men det skulle kanske göra bilden lite mer intressant. Kanske borde testa och se efter! Glad

Tack så mycket för kritiken, väldigt tacksam Glad