Foto iFokus

Foto

Etikettsäljes-köpes-bytes
Läst 1619 ggr
Cavello
0

Fotoväskor säljes - i fint skick!

Jag har nu bestämt mig för att sälja av några av mina fotoväskor. Se beskrivning nedan:

Lowepro Orion Trekker II (röd):

En ryggsäck som är uppdelad i två delar - överdelen har plats för olika personliga tillhörigheter såsom kläder, mat eller vad man önskar att ta med sig på en dagsutflykt medan nederdelen är anpassad för kamerautrustningen - där man får plats med en systemkamera i större format (exempelvis en Nikon D300) och ett par objektiv. Väskan är i ett använt men bra skick!

Inköpspris: ca 1000 kr
Säljes för: 300 kr

Crumpler 6 Million Dollar Home (svart):

En axelremsväska som har plats för en systemkamera med batterigrepp, ett par olika objektiv (exempelvis ett telezoomobjektiv som inte är monterat på kameran) samt en blixt och andra tillbehör. Skicket på väskan är riktigt bra (absoluta nyskick) då den enbart är använd under ett par kortare fototurer.

Inköpspris: 700 kr
Säljes för: 500 kr

Lowepro Flipside 300 (svart):

En ryggsäck som är väldigt rymlig och har plats för mycket (systemkamera och ett flertal olika objektiv som exempelvis ett 70-200 mm f/2.8 eller 300 mm f/2.8, minneskort, batterier, övriga tillbehör som stativ och liknande) trots sin ganska kompakta storlek. Något annat som också är positivt med väskan är att den öppnas från ryggsidan (dvs. inifrån) vilket är smart på två sätt - dels så blir insidan av ryggsäcken inte blöt när man lägger ner den i fuktigt gräs och så blir det också svårare för tjuven att komma in i väskan då man har kontroll över den på annat sätt än med en traditionell ryggsäck. Sist men inte minst - så är väskan i ett fint skick!

Inköpspris: 900 kr
Säljes för: 500 kr

Hör gärna av dig om du har några frågor eller funderingar eller är vidare intresserad av ett köp…

[pandes]
0

Skulle min 500D med telezoom och kitobjektiv samt batterigrepp få plats i Crumpler 6 Million Dollar Home? Så svårt att se på bilder på internet. Har den gröna eller orangea detaljer?

Cavello
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Den fotoutrustningen skulle absolut få plats i Crumpler 6 Million Dollar Home, för jag har för mig att 500D är mindre än tex. 7D? Jag hittade en bra video på Youtube där man visar upp vad som ryms i väskan, bland annat en 7D med batterigrepp och standardzoom + telezoom och ev. blixt.

Videon ser du nedan:

Väskan är i sig svart utvändigt och klädd med grönt invändigt för att det ska vara lättare att hitta den ofta svarta kamerautrustningen om det är mörkt eller liknande.

Hoppas att du blev nöjd med svaret på dina frågor. Är du vidare intresserad av ett köp så får du gärna skicka ett meddelande till mig här på iFokus eller skicka ett mail till Cavello92@gmail.com

Cavello
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Uppdatering:

Crumpler 6 Million Dollar Home och Lowepro Flipside är nu sålda. Men Lowepro Orion Trekker II finns kvar och är fortfarande till salu om någon är intresserad? :)

Bifogar bild:

[pandes]
0

Vart finns du?

Cavello
0

#4 Jag finns i Halmstad, Halland men jag kan också skicka väskan via Posten om du befinner dig på en annan plats?

[pandes]
0

#5 Näe jag ska åka utomlands om ett par dagar så den enda mäjligheten skulle vara att hämta väskan… Och tyvärr så bor jag alldeles ovanför Göteborg. Obestämd