(H) Spindel
Hittade en liten otroligt fascinerande spindel, vet inte alls vad det är för någon sort. Någon som vet detta? ^^
Bilderna är fotograferade med Nikon D90 & Sigma 105mm f/2.8
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Bild 2 :)
-' Malin Hultman
Andra bilden var ju underbar! :)
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Tack så mycket :)
-' Malin Hultman
Ettan en en bild som jag gillar väldigt mycket. Den har skärpan, den är bra exponerad och jag är lite svag för det gyllene snittet och spindeln befinner sig just där. Jag är också ganska svag för korta skärpedjup, och går det att få kortare än så här och fortfarande ha hela motivet i fokus? Tror inte det.
Jag hittar inte en sak som jag kan tänka mig att bilden blir bättre av. Gillar man spindlar så är detta en vägghängare, helt klart.
Tvåan är också en bra bild men personligen gillar jag inte den rosa bakgrunden eller spindelns pose.
#4; Tack så mycket för din kritik :)
-' Malin Hultman
Jag kan inte ge nå'n hård kritik - men tycker dina bilder är så bra! Särskit första bilden tycker jag är helt underbar!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
#6; Tack så mycket :)
-' Malin Hultman
Tycker själv bättre om andra bilden än den första. Färgerna poppar mer och spindeln är synligare i och med färgkontrasten som uppstår, och spindelns ställning känns mer intressant och ovanlig i den. På första bilden är färgerna lite för lika på hela bilden och skärpedjupet ser lite "konstgjort" med den drastiska övergången från oskarpt till skarpt och till oskarpt igen. Vet att det är så det lätt blir med makro och är svårt att göra nåt åt, men ändå…
Bra fotat i alla fall, båda bilderna är klart godkända! 
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus
#8; Tack så mycket för kritiken :D
-' Malin Hultman