Foto iFokus

Foto

Etikettfotolekar-fototävlingar
Läst 4275 ggr
JazzBass
4

Utmaningen - omgång 21

Nu när sommaren är i full gång kör vi med temat SOMRIGT!

OBS! Jag beslöt enväldigt att ändra en regel; istället för max 4 poäng till en och samma bild gäller nu max 3p, för att inte en persons åsikter ska bli för dominerande.

Reglerna:

• En bild per person
  • Bilden ska vara tagen efter att det här inlägget postats
  • Bilden ska inte ha någon beskrivning, men gärna en bra titel
  • När tiden för uppladdning av bilder gått ut (se nedan), startar dragaren kommenteringen. Alla deltagare ger då en kort kommentar till alla andra deltagares bilder, och delar ut 10p till de bilder man tycker är bäst. Max 3p till en och samma bild, men i övrigt får man fördela poängen hur man vill. (Är det totala bildantalet 6 eller mindre är det dock 6p totalt som delas ut).
  • Den som laddar upp en bild förbinder sig att också kommentera de andras bilder. Det är den viktigaste delen i Utmaningen. Om någon inte kommenterar räknas inte dennes poäng.

Din bild ska vara uppladdad här i tråden senast söndag kväll den 1.7, eller om 10 bilder redan laddats upp i god tid före det; senast kl 8 morgonen efter att det antalet uppåtts.

Lycka till!

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Ratlings
5
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sunset

// Lise
When nothing goes right, go left!

felixhaljeskog
9

Mysig solnedgång :)

Ove555
0

När det är sådana här fototävlingar där redigerade bilder är tillåtna,  då får det ju nästan bara vara för sådana som är bra på att redigera. Och det är ju dem som kan redigera bäst som har störst chans i tävlingar med redigerade bilder

Hade det däremot varit en tävling med oredigerade bilder så hade man ju tävlat mer på lika villkor

JazzBass
4

Ove, vill du diskutera den här tävlingens regler, skapa en skild tråd om det. Jag vill inte ha en diskussion om redigering i den här tråden.

ef03
10

På grönbete

Inkanyezi
7

Midsommardagens morgon

lilla jag
9

Midsommar hunden!

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

Ove555
2

I skogen en försommardag

nicro
18

Sommarväder

MissInAction
4

Kungshög

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Tuffa100
4

Ett vattenfall

NaDa...
7

Sommarmiddag för en Humla.

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

JazzBass
2

Nu är det 10 bilder. Om nån ännu vill ladda upp nån bild, gör det idag. Jag slår igång kommenteringen i morgon.

Jessika
1

Björnbärsblom

Moalinn
4

hoppas jag får vara med, har ingen chans men tog bilden för utmaningen så varför inte :)

I sommarhagen

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

majlar
2

Ta bort min bild om den är för sent inlagd :-)

JazzBass
2

#16 - Den får väl vara kvar. :-) Hittade på en egen titel till den, se nedan, hoppas den är OK.

Här är deltagarna denna gång:

Ratlings - Sunset
felixhaljeskog - Mysig solnedgång
ef03 - På grönbete
inkanyezi - Midsommardagens morgon
lilla jag - Midsommarhunden
ove555 - I skogen en försommardag
nicro - Sommarväder
MissInAction - Kungshög
Tuffa100 - Ett vattenfall
NaDa… - Sommarmiddag för en Humla
Jessika - Björnbärsblom
Moalinn - I sommarhagen
majlar - Blomsteräng

Då det verkar vara stort intresse att vara med nu så kanske det är värt att göra en till parallell utmaning på samma tema för dem som inte hann med? Vad tror ni om det?

Då det blev hela 13 bidrag nu så vill jag påpeka att man inte behöver skriva så utförliga kommentarer, men nånting om varje bild bör man ändå säga.

10 poäng ska delas ut, max tre till en och samma bild. Hinner vi få allas kommentarer inom loppet av denna vecka?

Jessika
0

Ratlings - Sunset – Fina färger i bilden, skulle bli ännu finare om du rätade upp bilden så att horisonten blir horisontell! 1 poäng

felixhaljeskog - Mysig solnedgång – jättefin bild, lite sagokänsla. Skulle kunna vara en målning. Angående kompositionen så skulle jag ha vridit kameran lite mer till vänster men det är ju inte säkert att jag hade tyckt det om jag var på plats, det är ju så klart beroende på vad som fanns där. 1 poäng

ef03 - På grönbete – Helt underbar bild! Du har verkligen fångat vovven i ett härligt ögonblick. 3 poäng

inkanyezi - Midsommardagens morgon – känns som ett skolexempel på komposition :) Tänkvärd bild med mycket känsla i. 1 poäng

lilla jag - Midsommar hunden – jättesöt vovve, lite roligt perspektiv. 1 poäng

ove555 - I skogen en försommardag – Fina färger och fint djup i bilden.

nicro - Sommarväder – dramatisk bild, härlig miljö (norrköping?) 1 poäng

MissInAction - Kungshög – jag tycker att du fått fina färger i bilden, både himlen och kullen.

Tuffa100 - Ett vattenfall – häftigt ställe! Perspektivet ser lite konstigt ut men det kanske blir sådär när man står långt ner och fotar uppåt? 1 poäng

NaDa… - Sommarmiddag för en Humla – gullig humlebild! Snyggt fångat i luften, tycker att skärpan verkar ligga bra. Hade varit kul att se det mer underifrån. 1 poäng

Jessika - Björnbärsblom – min bild

Moalinn - I sommarhagen – Fint ljus i bilden, jag hade gärna sett att skärpan låg på hästen men det beror väl på vad man är intresserad av att fånga?

majlar - Blomsteräng – somrig blid, jag ser att det sitter en liten nyckelpiga mitt i bilden, kanske skulle varit trevligt att ha fokuset där?

NaDa...
0

Ratlings - Sunset
Bilden har mycket känsla och ger en varm stämmning. Hade velat ha en rakare horisont. 1p

Jättefin bild! Om människan skulle suttit lite mera till höger så hade bilden blivit ennu bättre. Men snyggt! 2p

ef03 - På grönbete
Snyggt fokus på hunden, fina färger. Har inte så mycket kruitik på denna. 1p

Fin bild som verkilgen förmedlar något. Saknar dock lite färgkontrast i bilden, den ser ganska 'grå' ut.

Fin bild. Gillar kontakten du fått med vovven. Den rosa grejjen vid halsen stör något. 1p

Häftig skogsbild, bra komposition och snyggt ljus. Men tycker inte att det är en bild som direkt får en att tänka på sommaren.

nicro - Sommarväder
Snygga färgkontraster, mycket 'spänning' eller hur jag ska säga.. Gillar den här bilden. 2p

MissInAction - Kungshög
Snyggt ljus och bra färger.  Kompositionen är nog det som gör att bilden faller lite. hade velat haft stenen mer i mitten av bilden. 1p

Häftig bild, känner att den är tagen från en lite dålig vinkel. Hade heller velat ha den tagen underifrån.

-

Jessika - Björnbärsblom
Snyggt bild, gillar hur getingens (?) vinkar är ur fokus. Men bilden har väldigt matta färger.

Moalinn - I sommarhagen
Bilden är väldigt specell, hade velat ha bara gräset och inte hästen. Eller att hästen ahde sttt upp mera så att man ser siluetten bättre. Det ser lite klumpigt ut nu. 1p

majlar - Blomsteräng
En väldigt sommrig bild! Stör mig lite på vissa blommor som är ur fokus. 1p

~ Kram Nadja ♥

JazzBass
1

Skriv helst ut användarnamnet också när ni kommenterar, och inte bara titeln. Det är lättare för mig i slutändan att räkna ihop resultatet. Jag lade redan till användarnamnen i inlägg #18 av den här orsaken.

Lättast är det om ni kopierar namnen och bildtitlarna från mitt inlägg #17 så behöver ni inte skriva samma sak på nytt.

ef03
0

Ratlings - Sunset Fin solnedgång med vackra färger. Tyvärr lutar horisonten lite för mycket. ;)

felixhaljeskog - Mysig solnedgång Underbar bild med härliga färger. Hade precis som tidigare kommentarer önskat att fotografen tagit några steg till höger. 1P

ef03 - På grönbete Min bild

inkanyezi - Midsommardagens morgon Fin komposition. En bild som mycket väl kunde dykt upp i lokaltidningen efter midsommarhelgen. :) 1P

lilla jag - Midsommarhunden Söt hund och bild med lite fish-eye känsla. Utan den rosa selen skulle bilden mycket väl passat som sommarvykort. 2P

ove555 - I skogen en försommardag Fin bild med fina färger och fint djup. 1P

nicro - Sommarväder Min favorit - typiskt svenskt sommarväder. Fin komposition och fin skärpa. 3P

MissInAction - Kungshög Fina färger. Skulle också önskat en annan vinkel på stenen, men kanske mer till vänster :)

Tuffa100 - Ett vattenfall En bild som passar som pussel. :) 1P

NaDa… - Sommarmiddag för en Humla Fin bild, med fin skärpa. Hade önskat lite mer färg. 1P

Jessika - Björnbärsblom Fin bild och komposition, hade även här önskat mer färg.

Moalinn - I sommarhagen Somrigt som bara den. Hade önskat skärpa även på hästen.

majlar - Blomsteräng Fin, somrig bild. Blir lite rörig, kanske skulle du gått ännu närmare när du fotade.

majlar
0

Ratlings - Sunset

Jättefina färger och fin skärpa, synd att horisonten lutar lite för mycket.

Så snyggt, romantiskt och härliga färger och skärpa, man bara vill att trollet ska komma och sätta sig bredvid. 2p

ef03 - På grönbete

Fart och fläkt och fina färger. Gillar att han är luften när du knäpper och sen den söta svansen som står rakt upp. 1p

inkanyezi - Midsommardagens morgon

Visst är det midsommar på hög  nivå, en rolig tolkning, jag skulle nog ha tagit bort mer av husen i bakgrunden. 1p

lilla jag- Midsommarhunden

Så söööt. Han är verkligen med och vill visa upp sig. Härliga färger och mjukt fint ljus. 2p

Undrar vart stigen bär. Grönt och somrigt.

nicro - Sommarväder

Drama till tusen och härliga mustiga färger. Snygg fotat. 2p

MissInAction - Kungshög

Härligt blå himmel mot den gröna kullen. Den svarta stenen ger lite drama i bilden.

Ett spännande vattenfall där jag ser en massa ollika saker.  Det får min fantasi att flöda. Snyggt. 1p

Perfekt fångat Han är ju för söt i sin ulliga kostym där han hänger och tänker sig ett skrovmål. Fina färger och bra skärpa. 1p

Jessika - Björnbärsblom

Fina blomma och fina färger. Synd att getingen vänder rumpan till. Annars en bra bild.

Moalinn - I sommarhagen

Kul att du har gräset i fokus, fina färger.

majlar - Blomsteräng

Ratlings
0

**Ratlings - Sunset
**Min bild

**felixhaljeskog - Mysig solnedgång
**Fin bild, bra skärpa och fäger men människan är för centrerat. 2p

**ef03 - På grönbete
**Härlig bild, bra skärpa och snyggt fångat ögonblick! 1p

**inkanyezi - Midsommardagens morgon
**Fin komposition men bilden är något "grådassig" skulle vilja se mer kontrast och färger. 1p

Gulligt motiv, men jag stör mig lite på att hunden ser något sne ut där den sitter. 1p

**ove555 - I skogen en försommardag
**Jag tycker inte bilden förmedlar känslan "sommar" direkt, men det är väl en smaksak.

**nicro - Sommarväder
**Fin komposition! Bra skärpa och typiskt sommarväder. 2p

MissInAction - Kungshög
Fin bild med fina färger. Skulle vilja se liite mer luft under stenen.

Känns som att bilden är tagen ur "fel" vinkel och vattnet ser lite för vitt ut.

Fin bild på en fin humla, men jag skulle vilja se mer skärpa på vänstra vingen och bladet längst fram.

Jessika - Björnbärsblom
Fint motiv, men skulle vilja se getingens vingar tydligare och mer färger! 1p

Moalinn - I sommarhagen
Fin bild med sköna färger. Jag gillar såna lite udda bilder. 2p

**majlar - Blomsteräng
**Bra tagen bild men ville hellre se med mer fokus där fram.

// Lise
When nothing goes right, go left!

Inkanyezi
0

Ratlings - Sunset
Kan inte hjälpa det riktigt, men solnedgångar är inte riktigt min grej. Hade den haft mygg med (inte lodjur) så hade den varit klar vinnare, timotejaxen är klart somriga-

1p   felixhaljeskog - Mysig solnedgång
Min solnedgångsaversion slår hårt även när momentet kura skymning ändå finns med i bilden. Skulle ha funkat bättre med lite mer detaljering i silhuetten och mer samlad komposition. Personen är lite för centrerad och syns för dåligt för att lyfta bilden. Men sommar är det definitivt!

1p  ef03 - På grönbete
En härlig bild av en glad hund. Mycket sommar!

2p  lilla jag - Midsommarhunden
Den är bara för näpen. En bichon faller jag alltid för, och har den en krans i håret med såna blommor är det sommar, sommar, sommar. Kompositionen är vågad, men den håller. Ibland blir det bäst när man går nära.

2p  ove555 - I skogen en försommardag
Jag älskar verkligen den bilden, tycker att den har en fin balans och den talar till mig. Antagligen för att jag själv gillar skogen och alltid känner mig trygg där. Bilden andas sommar.

nicro - Sommarväder
Bilden ger mig en känsla av för mycket teknik. Skulle passa fint i en film av Tarkovskij, men den bjuder mig inte sommar i samma grad som dramatik; skulle kunna tänka mig en ljudkuliss till den.

MissInAction - Kungshög
En klar sommarbild, håller sig strikt till temat, kanske lite för strikt. Jag tror att det till stor del är centreringen som jag inte tänder på, men kanske i högre grad att kameran är riktad uppåt, så att högens monumentala höjd går om intet och grässtråna i stället syns luta bortåt i bilden. Jag tappar perspektivet lite. Byggnader känner man ju att de egentligen är raka och höga, men en hög är svårt att avbilda så att det riktigt känns. Stenen i förgrunden är ett tungt bildelement, och kanske man kan jobba mer på temat, för att framställa högen mer monumental.

Ett vattenfall där vattenmängden har minskat när snösmältningen inte längre fyller på det är i och för sig somrigt, i synnerhet när man kan se att det har forsat fram mycket mer vatten någon annan tid. Men på något sätt slår den ändå inte an någon sommarsträng för mig.

Humla är visserligen sommar, och jag gillar färgkontrasten, men det är något som fattas för att jag ska tända på den, något med kompositionen.

1p Jessika - Björnbärsblom
En fin bild med bi i pollineringstagen. Jag gillar kompositionen starkt. Biet är en mycket fin accent.

3p  Moalinn - I sommarhagen
Mer sommar än så här kan det inte bli. kompositionen är dödsskön, med bara grässtråna i förgrunden skarpa och resten försvinner in i drömmen. Man riktigt känner lukten av sommaräng. Fast det inte finns några maskrosor i bilden, surrar Carl-Antons sång om maskros och tjärdoft inuti mitt huvud när jag ser bilden. Klar vägghängare.

majlar - Blomsteräng
Riktigt riktigt sommar i den bilden. Fin färgkontrast men känns lite splittrad.

lilla jag
0

Ratlings - Sunset

En fin varm bild,tyvär ser jag inte sommar i bilden =(

Den är väldigt mysig och härlig bild (men ser ingen sommar)

ef03 - På grönbete

En rolig sommrig bild på en jätte lekful hund!
Bakrunden är lite för rörig, men en bra bild iallafall, 1p

En bra bild,men en lite trist bild i mina ögon,

Skulle zomma in bara Midsommar kransen och vägen, så man inte ser skylten och mänskian. 1p

Min bild. Tack för så många poäng, trodde selet skulle störa för mycket. kunde tyvär inte ta av det pågrund av att man inte fick ha släpta hundar där! =(

En lite mörk skogs bild, tänker tyvär inte på sommaren,

men färgena passar ihop! =)

nicro - Sommarväder

Håller med att sommar vädret här i sverge brukar va så där.

En fin bild, bra jlus och ett väldig bra djup! 2p

MissInAction - Kungshög

En härlig sommar bild, 1p

Cool bild! skulle bara vilja ha bilden uppifrån =) 1p

Väldig bra/Sommrig bild, humlan är i fokus och en fin blomma. 2p

Jessika - Björnbärsblom

Skulle vilja ha getingen (?) lite mer iFokus, den är väldigt suddig.

Moalinn - I sommarhagen

Jag skulle vilja ha hästen iFokus istället, den försviner bort för mycket i fotot. 1p

majlar - Blomsteräng

dom gula blommorna skriker sommar, gillar fokuset och allt. 1p

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

Andina
3

#17 - "Då det verkar vara stort intresse att vara med nu så kanske det är värt att göra en till parallell utmaning på samma tema för dem som inte hann med? Vad tror ni om det?"

Jaaa! :)) Men varför inte kalla utmaningen för Juli eller något…?

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Moalinn
0

Ratlings - Sunset
Mysig bild med fina färger,, men det lutar lite för mycket och tråkigt att det är centrerat.

Mysig bild, hade velat ha personen på bilden lite mer åt höger för att få en mer bild av vad hon tittar på. 2p

ef03 - På grönbete
Snyggt fångat och gillar ljuset. Bakgrunden är kanske inte den vackraste. 1p

Känns som en "misslyckad" sommar med de lite gråare färgerna. 1p

Jättesöt bild, vet inte vad jag ska skriva. 2p

Fin bild med ett fint djup, men färgerna är lite tråkiga och får inte upp ordet "somrigt" när jag ser bilden.

nicro - Sommarväder
Riktigt snygg bild. Svensk sommar på hög nivå, älskar djupet och hur du lyckades få med det svarta tunga molnet samtidigt som solen var framme. 3p

MissInAction - Kungshög
Fin bild, verkligen somrigt. Fint ljus och gillar kontrasten mellan det gröna och blåa.

Lite knepig vinkel och hade mer än gärna sett lite mer av vattenfallet, men vet inte hur det ser ut där så ska väl egentligen inget säga om det. 1p

Fin bild med ett fint ljus och helt okej skärpa.

Jessika - Björnbärsblom
Tycker att det var lite väl mycket kontrast mellan ljust och mörkt här, det är som om att getingen och det är ljust för att det är i fokus och resten mörk. Det känns inte riktigt rätt.

Moalinn - I sommarhagen
min bild

majlar - Blomsteräng
Mysig bild, du har fått med ett djup i bilden och gillar blommorna som är oskarpa för att få med ett djup. Lite tråkiga färger kan jag tycka för att verkligen lyfta fram "sommaren", men det fungerar.

Medarbetare på Djurfoto

MissInAction
0

Mina kommentarer och poäng kommer i morgon! Glad

Kluring om Ryssland

Ove555
0

Rating Sunset Sned och lite för mörk, men himlen tycker jag blivit ganska bra

Felixhaljeskog  Mysig solnedgång Fin solnedgång, men jag fördrar lite ljusare bilder så man ser det som är fotograferat bättre

ef03 På grönbete Trevlig bild på en glad hund. 1 p

Midsommardagens morgon För mej associerar den här bilden till att det kanske varit fest men nu är den över. Den känslan av förgänglighet tycker jag Inkanyezi har fångat bra här. Tycker också bilden ser fin och naturlig ut. 2 p

I skogen en Försommardag

Nicro Sommarväder Vackert redigerad bild, men tycker inte den ger den rätta känslan av sommar. Hade temat för den här tävlingen däremot varit fantasi så hade jag uppskattat den mer

Miss Action Kungshög Ganska trevlig sommarbild i lite motljus. Men tycker stenen har kommit lite för nära kameran

Tuffa 100 Ett vattenfall Den här bilden är inte dålig, men på sådana här bilder vill jag helst se hela vattenfallet, tycker detta ser lite avklippt ut

Nada Sommarmiddag för en humla Det här tycker jag är den här tävlingens roligaste bild, och tycker också den ger en bra känsla av sommaren 2 p

Jessika Björnbärsblom Trevlig sommarbild på ett bi som pollinerar en blomma. 2 P

Moalinn Sommarhagen Trevlig bild på en häst i en somrig hage

Majlar Blomsteräng Inte bästa skärpan, men ändå en fin bild av vackra gula blommor på en sommaräng 1 p

Lilla jag Trevlig sommarbild på en hund, med fin känsla och naturliga färger 2 p

felixhaljeskog
0

Ratlings - Sunset
Fin solnedgång, lite för mörk men den har endå en varm känsla i sig! 2p
ef03 - På grönbete
Fin men vanlig bild, stör mig dock på det lilla i hörnet i bakgrunden, skärpan ligger bra på en glad hund. 1p
Synd att bilden vart lite skakig, tycker annars den var lite intressant med kransen i vattnet, tycker dock lite mer kontrast i bilden skulle göra den bättre och mer färg.
Söt hund, men lite tråkig bild, skulle vara kul med mer färg i den, och även mer skärpa.
Mysig skogsbild, tycker inte det finns något speciellt fel i den mer än att du kunde valt en roligare vinkel, sommar är det iallafall! 2p
nicro - Sommarväder
Fin bild över staden och vattnet men tycker dock den inte är så mycket sommar.
MissInAction - Kungshög
Trist men fin och färgglad bild, ser ut som en härlig plats att ligga på! 1p
Fin bild men skulle vara finare med mer grönt i bilden, fallet är dock lite suddigt och jag skulle vilja ha det med antingen kortare eller längre slutartid.
Rolig bild, och bra tagen! dock så är blomman alldeles för skarp så den ser plastig ut.
Jessika - Björnbärsblom
Även här en fin bild på en insekt men skulle dock vilja har getingen eller vad de e skarpare, nu blev den för suddig.
Moalinn - I sommarhagen
Kunde vart en fin bild, men nu så smälter stråna in med bakgrunden för mycket så tror den skulle blivigt bättre med fokus på hästen. Men annars en härlig bild! 2p
majlar - Blomsteräng
Fin bild med mycket färg, dock ganska rörig. 2p

JazzBass
0

#26 - Jag tror det är bättre använda samma tema så de som inte hann med gör det nu. Jag skapade redan en tråd för en parallell utmaning och här är länken till den:

http://foto.ifokus.se/discussions/4fec5df388f4726456001565-utmaningen-extra-omgang-tema-somrigt?discussions-1

MissInAction
0

Ratlings - Sunset
Jag upplever ett lugn av bilden men tycker den känns mer vårlik än somrig, kanske på grund av de kalla färgerna. Horisonten hade gärna fått vara rak!

Den här gillar jag verkligen, verkligen. Tycker att färgerna och ljuset är helt underbart och jag skulle ge mycket för att få vara där. Bilden hade nog blivit ännu finare utan människa, men den är ändå klockren! 2p

ef03 - På grönbete
Härlig bild som man blir glad av. Fin skärpa och färgerna är bra.
Ja det här känns verkligen som typisk svensk midsommar Skrattande Mitt problem är att något med skärpan gör att den blir jobbig att titta på.

Supergullig bild! Jättesöt bild, fina färger och skärpa, vackra blommor. Gillar också kompositionen och vinkeln. 3p

Gillar verkligen kompositionen och ljuset. Färgerna känns lite onaturligt gröna, men det är precis så det kan se ut särskilt i början på sommaren. Kan nästan höra fågelsången när jag tittar på bilden. 1p

nicro - Sommarväder
Otroligt vacker bild. Fina klara färger och fin skärpa. Är riktigt förtjust i ljuset i bilden. Inte vad jag ser framför mig när jag tänker sommarbild, men du kommer undan med det tack vare de gröna träden och "sommarhimlen" Flört 1p

MissInAction - Kungshög

Tycker inte att den här bilden känns somrig, men den är spännande och vacker. Lite konstig vinkel kanske men det ser nästan plant ut i mitten av fallet. 

Det lyser sommar om den bilden. Vackra färger och fint ljus men skärpan - och oskärpan - gör det lite svårt att fokusera blicken.

Jessika - Björnbärsblom
Tycker att den här bilden har bra fokus och känns somrig. Den känns dock lite väl mörk. 

Moalinn - I sommarhagen
Åh vilken härlig bild! Lite partisk kanske eftersom jag älskar hästar, men ändå. Tycker det blir extra fint i den här bilden där grässtråna i förgrunden är skarpa och hästan är lite ur fokus - men det är ändå dit min blick dras hela tiden Skrattande Fina färger och bra ljus också. 2p

majlar - Blomsteräng
Ja det lyser sommar även av den här bilden! Jag gillar kompositionen och tycker att de där långa grässtråna lite till vänster gör bilden mer spännande. Färgerna är fina men kanske aningens mörk? Skärpan gillar jag också, det är bara ett par blommor i förgrunden som blivit okarpa som stör mig lite.. 1p

Kluring om Ryssland

nicro
0

Hinner tyvärr inte förren lördag em.  Obestämd

JazzBass
0

#33 - Inget problem, se #17. Du har tid till slutet av veckan. :-)

nicro
3

Ratlings - Sunset
Lite för sned horisont, annars fin motljus/siluett-bild

Fin solnedgång med bra exponering. Man känner sommarkvällens stämmning.

ef03 - På grönbete 2p
Härlig hundbild med sommarkänsla

Typisk midsommarväderbild, iaf som man kommer ihåg dem.

Mer hundbild än sommarbild.

Trevlig skogsbild

nicro - Sommarväder
Min egen

MissInAction - Kungshög
Sommarfärger men stenen känns lite för centrerad. Man blir lite nyfiken på vad som finns bakom kullen.

Häftig vinkel men jag skulle vilja se även var vattnet landar.

NaDa… - Sommarmiddag för en Humla 3p
Fint fångad i flykten, det är inte det lättaste. Härliga färger.

Jessika - Björnbärsblom 2p
Sommar, blommor och bin. :)

Moalinn - I sommarhagen
Kan inte bestämma mig om jag skulle vilja ha hästen ännumer oskarp eller skarpare. Nu känns det lite vör mycket mittimellan. 1p (Edit/JazzBass: Lagt till poäng)

majlar - Blomsteräng 2p
Härlig blomsterbild med fin oskärpa i bakgrunde

MissInAction
0

Om jag inte har sett fel så har du 1 poäng till att dela ut, det ska bli 10 totalt Glad

Kluring om Ryssland

nicro
2

Hittar inte var man kan redigera… lägger 1 poäng till Moalinn

JazzBass
0

En som inte har kommenterat, men tiden har gått ut nu så jag räknade ihop poängen. Blev delad första plats igen för lilla jag och nicro! Stort grattis till er, fina bilder! Skrattande

Ratlings

4

felixhaljeskog

13

ef03

13

Inkanyezi

8

lilla jag

16

ove555

6

nicro

16

MissInAction

3

NaDa…

10

Jessika

6

Moalinn

12

majlar

8

Förslag på nästa tema?

felixhaljeskog
0

Med tanke på att sommaren inte har varit så "solig" så regn kanske? hehe

Moalinn
0

Eller närbilder ? eller det kanske vi redan har haft? Färgglatt? jag vet inte vad vi har haft och inte, haha.

Medarbetare på Djurfoto

JazzBass
0

#39 - Nä! Jag ska på semester efter denna vecka å då ska det inte regna! Flört

#40 - Närbilder, alternativt närgånget tror jag skulle kunna funka bra, absolut. Färgglatt och svartvitt har vi inte haft, så de kunde vi också satsa på senare.

Här är förresten de teman vi haft hittills:

1 - Tävling / 2 - Djur / 3 - Höst / 4 - Rörelse / 5 - Glädje / 6 - Dröm / 7 - Linjer / 8 - Känslor / 9 - Julkort / 10 - Mörker / 11 - Upprepning / 12 - Less is more / 13 - Tid / 14 - Mat (ändrades dock till "känsla" p.g.a. inga deltagare) / 15 - Vår / 16 - Påsk / 17 - Förändring / 18 - Djup / 19 - Liv / 20 - Färgkontrast / 21 - Somrigt

Andina
2

Grattis Lilla jag och Nicro! Värdiga vinnarbilder båda två! Skrattande

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

majlar
2

Grattis lilla jag och Nicro till era fina bilder

felixhaljeskog
0

#41 varför inte köra i den ordningen då? Närbild, färgglatt och svartvitt, då har du tre tävlingar klara hehe Skrattande

ef03
0

Grattis till vinnarna!!Skrattande

Närbild blir väl bra som nästa tema, regn är också lite kul (eller hur kul är det med regn egentligen:S )

NaDa...
0

Grattis båda två, fina bilder!

Närbild/Närgånget tycker jag, Macro är ju en stor favorit för mig så ^^

~ Kram Nadja ♥