Foto iFokus

Foto

Etikettlandskap-och-natur-ej-kritik
Läst 1034 ggr
MissInAction
0

Ljusfenomen m.m i kväll

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tog en fotorunda i kväll vid 22-tiden. Det regnade i morse, var sedan mestadels mulet och sedan soligt på eftermiddagen och kvällen. Nu i kväll har det varit vackert ljus och lite moln. 

Fick höra göken för första gången på flera år Glad tyvärr bara en kort stund - jag antar att jag skrämde bort honom. 

Jag såg också ett mycket fint ljus, som jag grubblar över vad det kan vara. Funderar på regnbåge men det såg bara ut som det en stund, och det har som sagt inte regnat sedan i morse, men ni ser molnen Glad

På vägen hem pratade jag en stund med en koltrast bland lövträden i backen. Det kändes helt magiskt en stund, tills jag började fippla med kameran fö att försöka få till en bild, men jag hittade ingen bra inställning och vips så var fågeln borta och verkligheten tillbaka Rynkar på näsan

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
0

Himlen brann också

Kluring om Ryssland

MissInAction
0

Kanske är det en regnbåge ändå Flört

Kluring om Ryssland

MissInAction
1

Såhär såg den ut efter ett tag

Kluring om Ryssland

MissInAction
0

och mot slutet..

Kluring om Ryssland

MissInAction
0

Den här brädhögen var vackrare i verkligheten.. har medvetet underexponerat för att försöka få det att se riktigt ut.

Kluring om Ryssland

MissInAction
0

Började bli mörkt..

Kluring om Ryssland

MissInAction
1

Och så avslutar vi med en av de första bilderna Tungan ute

Kluring om Ryssland

JazzBass
0

Fina bilder!  Jag gillar speciellt bilderna i #3 och #7, härliga färger, vackert ljus och dessutom välkomponerade! Glad

Tror också det är en regnbåge, men kan inte minnas att jag sett nån liknande själv nånsin. Fint fångat! Det är ju just då det är bra ljus och nåt speciellt på gång som man ska vara beredd med kameran. Glad

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

MissInAction
0

Mm antagligen är det en regnbåge! Funderade på om det kunde vara en vertikalpelare, men den såg som sagt ut som en regnbåge ett tag. Men den växte sig uppåt och jag såg inte att den gick ner någonstans - den bara bleknade efter ett tag Glad

Jag tänkte tanken att gå till det där stället när jag såg solens sista strålar.. så då missade jag troligtvis ändå en massa fint! Och till råga på allt så fick jag för mig att ta en omväg dit, bara för att det är en fin väg. Men jag fick ändå en fin stund där Skrattande
Kanske tar en tur till andra sidan stan i kväll eller någon annan fin kväll. Tycker om när det är lite moln för det blir så fina färger på himlen då.

Kluring om Ryssland

Minirut
0

Jag älskar sådana himlar! Har tyvärr inte sett någon på länge eftersom det endast regnat här i några månader. Riktigt fina bilder i alla fall!!

http://pillasddv.weebly.com/

MissInAction
0

Tack ni båda! Kyss

Kluring om Ryssland

Minirut
0

Har en bild här på himlen en dag i april i år som jag gillar. Ju mer färg desto finare tycker jag hehe :)

http://pillasddv.weebly.com/

MissInAction
0

Superfin! Glad
Himlen är verkligen vacker - och just på vinterhalvåret kan den få så många olika färger också <3

Kluring om Ryssland