Vallmo (H)
Fotade hos min syster igår och hon hade två sorters vallmo. Underbar blomma!
Jag har med flit valt att kort skärpedjup för att få en diffus/drömsk känska i bilden. Blomman ser nästintill målad ut, tycker jag.
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||
Jag tycker att den röda Vallmon gör sig jättebra mot det gröna gräset. Jättebra gjort att du använt dig av en stor bländare för att sudda ut den brokiga bakgrunden. En sak tycker jag är synd på bild ett och det är det mörka strået som delar av bilden mitt itu. Det tycker jag stör så pass mycket att hade det varit min bild hade jag försökt att beskurit den så att det blir en bild på högkant istället.
Bild två tycker jag också om. Som du säger så drar ögat sig mot den mörka knoppen. Jag tycker du har fått fram en fin bakgrund.
Tycker om mjukheten i bilderna
Ledsen att det blev lite väl kort kritik men jag är inte bra på siffror och tekniska begrepp i kameror 
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
Fina bilder!
Tycker dock bäst om bild 3, ser mest "fullständig" och välbalanserad ut på nåt sätt, och jag gillar strået til höger, det höjer kompositionen tycker jag. Bra också att du fick med hela strået på bilden. Så klona inte bort det, åtminstone inte i den bilden. Men i sista bilden borde du nog åtminstone beskära bilden försiktigt i överkanten så du inte kapar strået precis där det finns några blad, de stör mer än stjälkens nävaro tycker jag.
Fint fotat! 
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus
Håller med #7. 3:an är bra.
Du kan ju alltid prova att klona bort stråt i första bilden. Det ser inte ut att vara allt för svårt.