Foto iFokus

Foto

Etikettmänniskor-ej-kritik
Läst 1645 ggr
[Surina]
4

Lite övning modelbilder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla !

Jag har övat att fota model bilder! Måste träna mer men jag känner att sakta men säkert lär jag mig iaf !

Jag ska börja till hösten på fotogymnasieum så jag ska få lära mig mer !  Skrattande

Men säg gärna lite om detta ? Jag har ännu inte fått fota så mycket model då jag inte har haft tillgång till frivilliga Flört

Moderator edit: Tråden följer inte våra kritikregler och är därför flyttad till lämligare grupp. /Mona

[Surina]
1

bild nr 2

[Surina]
3

Bild nr 3

Adrina
2

Gillar den 3e bäst, men du skulle satt fokus på ögonen, det är viktigt när man fotar portträtt tycker jag. Nu känns det som fokusen hamnade på näsan. 2e bilden är bra men lite rörig i bakgrunden och sned. Första bilden gillar jag inte riktigt modellens uttryck samt lite tråkig komposition & perspektiv.

MissInAction
0

Tycker om alla och jag håller med om att mittenbilden kanske kunde rätas upp. Men jag tycker inte att den är rörig, tvärtom så gillar jag att man också använder sig av olika miljöer där man ser mer än bara modellen. Det kan skänka både olika stämning och intryck. Så min favorit är nog trots allt mittenbilden - mycket för att vattnet med sina speglingar och sitt ljus ger lite effekt till bilden utan att stjäla uppmärksamheten från modellen Glad

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland