Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 910 ggr
[Doglovers]
0

Åsikt om canon 60D

Har en kompis som funderar  att köpa canon 60D och frågade mej lite. Själv har jag ingen erfarenhet av den. Jag har en 7D.

Någon här som vill dela med sej några erfarenheter?

Hoggy
0

Jag har en 60D :] Jag tycker den är jättebra. Det är lättare att svara om du skriver frågor så vi vet vad du vill veta! Men jag kan skriva lite i alla fall.

Den är ingen proffskamera precis, men inte heller en nybörjarkamera. Den har hög Upplösning och är ganska snabb. Jag tycker också att den är lätt att förstå. Den är i en bra storlek och jag gillar den vridbara skärmen om jag ska prata om utseendet..

Den är framför allt enklare än 7D, dom är i två olika prisklasser men jag kan jämföra dom lite i alla fall. 7D är snabbare, 60D tar 5bps så 7D tar 3 fler. 60D har bara 9 af-punkter och 7D har 19. Men 60D har ju en del andra grejer som är lite nyare.

Det är ju individuellt med vilken kamera som är bra, men jag tycker att 60D är en jättebra kamera, har inget negativt att säga om den.

[Doglovers]
0

Tack HoggySkrattande

Svårt att ställa frågor då det inte är jag som ska ha den. Men det där med vridbar skärm tror jag låter intressant. Och hyffsat snabb. Hon ska nog fota hundar i arbete.

Jag ska vidarebefodra ditt svar så har hon något att gå efterGlad

Hoggy
0

Vad bra att det var till någon hjälp Glad

Ja då behöver hon nog en snabb kamera, det är ju inte den snabbaste man kan få tag på men absolut något att ha ändå. Fotar själv min kanin och marsvinen mycket, dom kan aldrig sitta still men det funkar bra med min kamera.

7D var ju den jag ville ha först faktiskt xD

Monarchy
0

Kolla in Nikon D7000   Ligger mellan dom.

Canon 60D var nyss på resa på ca 20% . huset kostade mellan 6000-6500kr + objektiv då.
Billigaste jag hittar D7000 är med 18-55mm är 8500kr
Nu är Canon 7D nedsänkt 20% så den kostar 10 000kr för huset. 

D7000 har många AF punkter vilket är väldigt bra med rörliga objekt.

Alla dessa tre kameror förväntas få en uppföljare i sommar eller iår = sänkta priser på dessa modeller.

[Doglovers]
0

Hon har hittat ett paketpris på 60d och ett 55-135 om jag inte minns fel nu. Kostade runt 8000-8500 kr. Nikon har hon sålt då det bara var problem och var på service hela tiden. Hon tappade känslan för det märket även om nikon är ett bra märke. Så nu vill hon prova Canon. Herregud, när jag köpte 7d kostade det ca 18000 bara huset…! Men då var det också rykande nytt.