Klicka upp bilderna!
För att se bilderna som laddas upp i bästa kvalitet så högerklicka och välj öppna i nytt fönster eller ny flik. Bilderna kommer mycket mer till sin rätt än om man bara ser dem i tråden. Detta är speciellt viktigt om man vill ge kritik på en bild.
Det är alltid bra att klicka upp bilderna, men jag ser det inte som nödvändigt att alltid öppna bilder i nytt fönster/ny flik, utan lightboxen funkar bra för det mesta. Det finns dock två tillfällen då det inte lönar sig att använda lightboxen:
1) Om man har webbläsaren inställd på att förstora eller förminska layouten och typsnitten. Då förstoras eller förminskas också lightboxen och bildkvaliteten ser avsevärt sämre ut om man laddat upp bilden i webbanpassad storlek typ 640 pixlar på höjden. Det i och med att en pixel på bilden inte längre visas med exakt en pixel på skärmen utan något mer eller mindre. T.ex. så kanske 5 pixlar i bildfilen ska spridas jämnt ut över 7 pixlar på skärmen, och då ser det inte riktigt bra ut längre.
2) Om bilden är förminskad och uppskärpt för webben, men inte är tillräckligt mycket förminskad så den alltid ryms på höjden och bredden i lightboxen på de flesta datorskärmarna. Då krävs det att man öppnar bilden i nytt fönster om man vill se på bilden i rätt kvalitet.
För övrigt om man har laddat upp bilderna i originalstorlek eller åtminstone större än vad som ryms på skärmen har det ingen större betydelse om man ser på bilden i lightboxen eller skilt fönster. Bilden måste ändå förminskas för att kunna visas i sin helhet.
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus
Faktum är att om jag inte finner en blid tillräckligt intressant som liten, så klickar jag nästan aldrig upp den. Användaren har möjlighet att lägga in bilden direkt i inlägget eller som bifogad fil.
Precis som MonisN säger så bör vi ta fram bilderna i den storlek som de är, men jag vill påminna om att även då bilderna är större eller mindre så kan de vara "felaktiga"
Detta bara som ett komplement ill ovanstående!
/Désirée
Dom bilder som fångar mitt intresse klickar jag upp i nytt fönster. Tycker alltid det blir bättre kvalitet då. I lightboxen eller direkt i tråden ger inte rättvisa till någon bild vad jag har sett. Fast jag har ju inte sett alla 
Detta var mest som en upplysning för att kritikbilder ska ha en bättre chans att bli bedömda utifrån hur dom egentligen ser ut. Sen är det ju roligare att se bilden från sin bästa sidan!