Fotoduk för hund.
Om man har en svartvit hund vilken färg på fotoduken ska man då välja för att få bra bilder? Och vart kan jag hitta en sådan?
Skit svårt att ta bild på henne då hon är till mesta dels svart med vita tassar, mage, nos och svanstip. Vill kunna ta riktigt snygga bilder på henne men bakgrundsfärger i vardagen är ett problem speciellt vintertid och då kom jag att tänka på fotoduk.
Kameran jag använder är en Canon eos 7D om någon skulle fråga det.
Jag kan inget om fotodukar, men jag ser en svagt beigefärgad bakgrund framför mig. Beige är en neutral färg men ger samtidigt en liten "färgklick" till en annars svart och vit bild (eh… hund)…
Här en bild som visar lite på hur jag tänker - färgmässigt..
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
#4 Jag har köpt både den vita och den pepparkaksfärgade på Scandinavian Photo. Båda är pappersrullar så när det blivit smutsigt river jag av och slänger.
Bakgrunderna du länkar till är läckra, jag gillar det spräckliga, men det var ett saftigt pris. Jag har aldrig testat denna typ, men det verkar vara stretch vilket säkert kan vara bra för att inte få veck. Vissa föredrar papper, andra tyg etc, kolla denna länk.