Fotografera vit hund i vit snö.
Jag håller på att avsluta mina fotoprojekt som jag har i min skola New York Institute of Photography. I ett utav projekten är att jag ska ta en bild på ett djur som visar sin personlighet.
Tycker du 1) att jag har en bild som uttrycker hundens personlighet 2) i sådant fall i vilken bild framkommer personligheten bäst 3) kan jag förbättra bilden på något sätt?
Tack för att du hjälper mig!
Hälsningar
Robert
1, vanligt porträtt av modellen.

Ännu mer vitt, med boll i munnen.
Bild sju.
Jo jag vet, tok för många bilder, men jag ska trösta dig med att det blev massvis med bilder och alla dom slipper du se. Vi fotade i över två timmar. Anki och jag hade våra småttingar med oss och de var inte speciellt roade av vad vi gjorde.
Hälsningar
Robert

Vilken härlig vovve Robert! Bra djur du valt att fotografera. #1 och #3 är mina favoriter. Jag tycker faktiskt inte att hundens ägarinna stör i #3…
// staffan

Härliga bilder Robert,
bild 4,5,6 visar ju tydligt på hundens personlighet en alert orädd arbetsvillig hund en riktig brukshund (border collie?) en sådan vovve vore kul att ha fast kräver ju mkt jobb oxå.
mvh/bjorsa
Bild 1 där man ser en pigg, vaksam och nyfiken hund är min favorit, likaså bild 3 där man kan fantisera om att han sätter full fart efter ett får som kommit på villovägar.
/Ingemo
Jag är inte direkt någon hundkännare så vilken bild som mest speglar personligheten är svårt att säga. Tittar man på bilderna så verkar det vara en livlig hund så då skulle jag väl välja en bild med rörelse. Då får det bli bild 3. Att ägaren är med gör inget, det förklarar varför hunden beter sig som den gör. Annars är 1:an också bra. Jag tycker att hunden försvinner lite i bakgrunden på flera av bilderna med snö.
Snow Catchern med endast vovve var min favorit helt klart!
Mvh // Johan

Tack för att du har tagit dig tid till att kolla igenom mina bilder. Jag ska titta igenom bilderna riktigt noga. Det var värdefull information som ni kom med beträffande personlighet, jag tyckte det var en svår uppgift.
Beträffande fotografera vitt i vitt, en rätt tuff uppgift - kul var det. Var inte mycket info i bilderna, se bifogad bild med histogram.
Robert
Vad hade du för inställningar på kameran ?

#13, i stort sett hade jag 1/500s med bländare 5.6. Det var väldigt pilligt med att ställa in rätt exponering.
Hälsningar
Robert

Jag måste erkänna att jag föredrog bild ett och bild fem. Kan inte riktigt säga varför, men det är de två bilderna jag "kände" mest för.
Är visserligen bara amatörfotograf men ville ändå säga min lilla mening :) Särskilt när det handlade om en sådan vacker hund… och visst är det väl en Border Collie? Ser i alla fall ut som en sådan :)

#15, amatör som proffs, det är alltid kul att höra en betraktares åsikt. Mitt mål är att mottagaren av bilden ska gilla den och för mig spelar det då ingen roll om det är en yrkesfotograf eller en som är nästan är blind, så alla åsikter och kommentarer är alltid varmt välkomna.
Vet inte vad det är för hund, kan kolla upp saken. Hon har vunnit en massa priser iaf.
Robert
Femman tyckte jag var kanon, väldigt uttrycksfull bild på hunden. Helt klart min favorit.