Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 538 ggr
iken
0

Halva priset i USA

I USA kan man köpa en S3IS för 303 dollar motsvarande 1900kr. I skitlandet Sverige kostar samma kamera 3500kr. Dåligt!!! Snart lönar det sig att åka ryanair till USA för att köpa kameran där istället.

berra
0

Jag håller med…men hur är det om man prioriterar garanti?

gurin
0

USA-priset inkluderar inte moms. Tar du Ryanair för att handla skall du vid gränsen betala svensk moms och tull. Lägg därtill priset på flygbiljetten så får du se vad den verkliga kostnaden blir. Om du inte betalar avgifterna gör du dig skyldig till brott.

mvh/gurin som vill påpeka att i Singapore, där är det minsan billigt, för att inte tala om gulasidorna.

tobias.flood
0

Tull ska du inte behöva betala om du "använder" varan i USA innan du åker hem.

Lakrits
0

#3 Det är fel, upp till 1700:- är avgifts fritt i tredjeland resten blir det avgift på oberoende av brukande eller ej. Dock är det säkert lättare att slippa igenom tullen om man använt grejerna och inte har några köpe handlingar på sig. Vet ej vad som gäller begagnat köp men tullverket är ett hett tips.

/Mattias

jojjehanna
0

I skitlandet Sverige får vi sjukvård på lika villkor, i det superba landet USA är sjukvården…

Men kamerorna är billigare…

Martin
0

Det är alltid lätt att säga att en sak är billigt någonstans, och dyrt någonstans.

Det kan man förvisso säga, jag skall ju t.ex. gladeligen säga att jag åker inte lika ofta till Danmark och festar idag med en kurs på ca 1.20 som jag gjorde "förr", när den var 0.80. :o)

Men det man egentligen får se är ju att jämföra en sak i en viss valuta, med samma valuta (t.ex. vad genomsnittslönen är).

303$ är kanske mycket (motsvarande de 4-5 tusen som S3 kostar i Sverige) för en genomsnittsamerikan?

mvh Martin

Fotokanen
0

Det är så att om du beställer varan från usa så är det billigare om du slipper tullavgiften men för att slippa den så måste den från usa ange det som gåva.

Har du tur så kan du slippa betala gåvan. Men äre så att du åker fast så kan det bli så att du får betala tullen så mycket som varan är värd..