Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-hård
Läst 1144 ggr
Ratlings
6

(H) Vin, ljus och utsikt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var på bröllop i fredags och fotade en del. Här är en bild jag är ganska nöjd med, men vill ändå ha kritik på. Glad

// Lise
When nothing goes right, go left!

JazzBass
2

Trevlig stämningsfull bild. Skulle själv försöka öka ljusheten något, genom att i kurvor-verktyget dra punkten uppe i högra hörnet en bit inåt, alternativt samma sak men med en avplanande kurva på slutet för att undvika klippa mer färgdetaljer ur ljuslågorna. Kanske även värma upp vitbalansen försiktigt för att göra den lite mindre blå.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Ratlings
0

#1 Tack Glad

// Lise

Andina
1

JätteVacker bild!

Och jag håller helt med JazzBass! För att "lyfta fram föremålen på bordet ur mörkret" en aning.

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Ratlings
5
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Testade lite som ni sa.. Glad Ljusade upp den lite och tog bort dom blåa tonerna.

// Lise

DesK
0

Detta är en riktig höjdarbild! Jag gillar den mycket Skrattande Den är annorlunda men ändå begriplig och den är riktigt snygg! Glad

/Désirée

JazzBass
0

#4 - Ja, jag tycker att den blev bättre så. Glad Men kom bara ihåg att det är det du själv tycker som är viktigast. Flört

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Ratlings
0

#5 Tackar Skrattande

#6 Ja det vet jag Glad

// Lise

KickanW
0

Fin komposition och fint ljus! Jag håller med JazzBass om att den andra varianten blev bättre, men där verkar du ha vridit lite på bilden så att den lutar?

Om jag fotat hade jag rätat upp bilden lite, inte centrerat champagnen så mycket utan placerat den längre till vänster i bilden och beskurit lite nedtill. Jag hade nog önskat ännu lite ljusare bild också, men utan att ta bort den fina stämning du skapat!

Får man se fler bilder från dagen tro? :)

Ratlings
0

#8 Tack!
Det kan vara en annan bild jag redigerade som är lite sne, har flera bilder på samma motiv nämligen. Tänkte inte på det Tungan ute
Jag vill nog inte ljusa upp den mer då jag vill behålla det lite mörka ljuset som var vid tillfället jag tog bilden också, då det var kväll och solnedgång!

Det kan komma fler bilder från dagen, när jag orkat redigera dom. Vart dock inte så jätte nöjd med dom flesta bilderna tyvärr..

// Lise

Hanna
1

#9 Jo, det är en annan bild. Det ser man på ljuslågan ;)

Tycker det är en riktig höjdarbild! Ger en lugn och harmonisk stämning :)

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Ratlings
0

#10 Haha ja du ser.. Tungan ute

Tackar! Glad

// Lise