(M) Nattbild
Lägger upp en bild å min pojkväns vägar.
Han har lånat min Canon EOS 550D med 18-135mm objektiv.
Bilden är fotad 14/6-12 kl. 23:48
Fotad med 30sek exponeringstid, ISO 100 och F/5 i bländartal.
Kritik önskas! :)
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Super cool,
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
#1 Någon kritik? :)
#2 Hade vart coolt att redigera bort bilarna, parkeringsstrecken i marken (de vita bakom bilarna och på den andra parkeringen) & mopeden, samt de blå skyltarna!
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
#3 Tänkte med Fotomässigt nu och inte redigerat ;)
#4 Aha, nä jag är ingen foto expert, tar bara kort på mina djur, men såg denna tråd komma upp där till höger på nya inlägg =)
Jag tycker bilden ser väldigt frän och mystisk ut, som i en mördarfilm
Hehe, man ser hur olika vi är. Någon tänker på mördarfilm och jag tänker på idyll - fast då får jag tänka bort bilarna och asfalten
Jag tycker färgerna är jättefina, och speciellt himlen! Träden är fina. Och effekten av ljuslyktorna tycker jag ger en känsla av sagoland. Jag gillar uppifrån-perspektivet och kompositionen.
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
Skulle vara kul att se om du tog någon bild på samma motiv fast med andra inställningar, kort exponeringstid tex.
#7 - Det hade nog bara gjort bilden beckmörk eller grynig av högt iso som man skulle ha behövt använda om man haft kort slutartid. För orörliga motiv är det bäst att hålla nere isotalet och köra med långa tider. Bländaren är rätt lagom i sammanhanget också, och går knappast att öppna upp så mycket mer än f/5 med objektivet ifråga.
Jag tycker bilden är fin, bra komponerad och har en fin lyster.
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus
#7 Precis somk #8 säger så skulle det bli bäcksvart :) Det var som sagt mitt i natten så det var Väldigt mörkt ute trots att det är sommar.
Han provade lite olika tider 10sek, 20sek och 30sek varav 30 fick finast lyster och färger (de andra två blev mörkare)
#6 & 8 Tack så mycket! :)
#8 ja precis med objektivet är det svårt att öppn a upp mer än F/5
#7 men här har du en bild med kort exponeringstid ;)
Bländartal: F/5
Exponeringstid: 1sek
Iso: 200
Ah sedär! Fasen vad roligt att det blir så mycket ljusare! grymt djup i bilden.
#11 Hehe :)
MEd tiden kanske han kan få grymma rymdbilder också, han spar till ett teleskop han kan använda min kamera till :) (därför han leker med natt-foto nu)