Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 474 ggr
moawi
2012-06-15 23:05
0

Snabb fråga

Jag håller på att skriva en liten artikel till fotoklubbens klubbtidning om vår fotoresa. Det är dock en formulering som jag är osäker på:

"…alla hade sina kameror till hands och ljudet av slutare som öppnades och stängdes tycktes upphöra med få mellanrum."

Måste bara fråga: Är det slutaren som orsakar det där klickande ljudet? Känns som att jag borde kunna det Oskyldig Det vore ju pinsamt att skriva fel med tanke på att alla som läser tidningen är erfarna fotografer ;)

ru4real
2012-06-15 23:28
0

Jo, det är slutaren som låter. Men meningen känns ngt krystad tycker jag.

Kanske ngt i stil med: "och det härliga rasslandet av slutarna tycktes aldrig att upphöra…"

Jag är ingen höjdare på text :)

moawi
2012-06-16 00:13
0

#1 Tack för svaret, då var jag inte helt ute och cyklade som tur var då ;)

Hela artikeln känns en aning krystad tycker jag :P Men den ska vara inne… igår, hehe. Så jag hinner inte fila på det nu. Men det är inte så noga.

Hela meningen är dock:

Det märktes i alla fall att vi var en fotoklubb; alla hade sina kameror till hands och ljudet av slutare som öppnades och stängdes tycktes upphöra med få mellanrum.

ru4real
2012-06-16 00:19
0

:) 
fast meningen låter lite underlig. "…tycktes upphöra med få mellanrum…"

Ljudet borde ju antingen inte höras eller höras, nu känns det som om det är både och… vilket inte känns logiskt. Å andra sidan har jag druckit lite för mycket vin ;) …

moawi
2012-06-16 01:12
0

#3 Jag tänker på det som "tycktes" = "uppfattades". Fast man kanske har olika sätt att tolka det.

Aja, skitsamma jag har redan skickat det så det går inte att ändra nu :P