Ingen fantasi
Är inne i en svacka när det kommer till mitt fotograferande. Allt känns så tråkigt och jag har ingen fantasi what so ever.
Vad är era bästa tips på att få igång fantasin och vilja att ta fram kameran igen? Vad gör ni själv om fantasin och viljan ligger på 0 ??
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
Gå en promenad, här har vi regnväder och då kan man enligt mig ta de bästa bilderna för ljuset är superfint.
Stoppa längs vägen och fota lite allt möjligt, kanske har du turen att bo nära djur? Eller bara blommor, löv och sånt. När man ser hur fint det kan bli så brukar lusten komma fram igen :)
Ja jag skulle säga detsamma - gå en promenad med kameran med dig. Vilken miljö du går i spelar mindre roll. Stad, industriområde, kohage, skog, strand etc. men man ser nästan alltid något vackert eller fult eller annorlunda som man kan fotografera 
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
Något som brukar hjälpa mig är att sätta "temadagar". T.ex. idag ska jag endast fotografera tegelbyggnader eller blå blommor.
Ett annat tips är att försöka hitta några fotointresserade vänner. Chansen att alla hamnar i en svacka samtidigt är mindre och då blir man sporrad av dom andra.
Jag har sett flera sådana här trådar och förstår dem verkligen inte.
Är man inte yrkesfotograf - då det kanske är lite svårare att sådär på rak arm komma på en ny karrär - kan man faktiskt sluta fota om det så är för en vecka, en månad, ett år eller en livstid. Ibland får man kort och gott nya intressen och fokuspunkter i livet!
så fort jag är inne i en svacka och inte har någon fantasi lägger jag kameran åt sidan och tänker inte på det. Det kommer när det kommer, om det så ska gå en dag eller flera månader. Att "tvinga" fram något fungerar aldrig, iallafall inte för mig. Bättre att bara tagga ner och ta fram kameran när man väl behöver den eller vill använda den.
under hela vintern och väldigt långt in nu på våren så har jag verkligen haft noll fantasi men jag har inte gjort någonting åt det utan nu igen har fantasin kommit tillbaka och det känns roligt att fotografera igen. så mitt tips är att bara lägg undan kameran och allting som har med det att göra åt sidan och släpp tanken så kommer det en dag tillbaka, när vet man aldrig men någon gång.
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
Tack så mycket för tipsen :)
Får göra det bästa av de helt enkelt :P
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/