Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-nybörjare
Läst 1021 ggr
Gaiezza
2012-06-07 16:11
0

Kritik- Brygga

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skulle vilja ha kritik på detta foto.

Tagen men en iPhone så..)

Bacon, svaret är bacon. 

Gaiezza
2012-06-07 16:13
0

Jag vet att den är ganska mörk :)

Bacon, svaret är bacon. 

KickanW
2012-06-07 17:29
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Väldigt fin och enkel komposition! Du har lyckats sätta horisonten helt rak också, vilket är ett vanligt nybörjarfel att inte göra.

Jag tog mig friheten att leka lite med bilden i photoshop, säg till om du vill att jag ska ta bort den.

Eftersom du själv skrev att den är ganska mörk så ändrade jag bilden i levels så att den blev ljusare och fick mer kontrast. Sen höjde jag färgerna lite, skärpte bryggan och satte lite blur på vattnet. Sen la jag på en liten vinjett också för att förstärka kompositionen lite!

Jag gjorde detta eftersom jag vill visa att lite redigering kan göra en hel del på ett foto - Även på ett foto från en iPhone!

Jag tycker i alla fall att du ska fortsätta att fota - Du verkar ha ögon för det! :)

Gaiezza
2012-06-07 19:28
1

#2 Det blev ju myycket snyggare! :)

Det ända med fotot är att den är liiite för mycket till vänster, så att det skär av kanten på bryggan…

Jotack du, jag vill/SKA bli fotograf :)

Bacon, svaret är bacon. 

Ove555
2012-06-07 21:57
0

Nu beror det ju på vad man har för avsikt med bilden. Men hade jag tatt det fotot och om ljuset på den vänstra bilden hade stämt bäst överrens med verkligheten så tycker jag  den hade varit bra som den är