Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-medel
Läst 1001 ggr
mmiiaa
0

Lite kritik önskas (blodig modell)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej ägnade mig åt lite fotografering häromdagen. Lite blodigt teman men jag är nöjd med bilderna. Så nu vill jag ha era åsikter :)

Lite dålig Upplösning på denna då jag befinner mig vid fel dator.

Edit/JazzBass: Ändrade titeln på tråden så att känsliga surfare inte behöver öppna tråden för att se vad den innehåller. Alltid bra att sätta en tydlig rubrik istället för bara "kritik önskas".

Nellie007
2
mmiiaa
0

Åh Tack så mycket! :)

mmiiaa
0

Såg att andra skrivit vilken kamera de använt så tänkte göra det samma. Den är fotad med min trogna D40x + NIKKOR 70-300

[Linneape]
2

hade gärna sett en annan blick på modellen då hon ser lite för snäll ut för att vara sådr blodig. En aningen mörkare redigering också för att få det att passa ihop bättre till temat. annars jättebra=)

mmiiaa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte dela med mig av en till bild från tillfället. Fick lite jokern i batman känsla från denna. Håller med om blicken, hade en tanke om att hon skulle se lite förvirrad ut/ upptäckt. Kanske skall testa att mörka ner den ytterligare. :)

Ylva-Li
0

Jag gillar första bilden. Blicken suger tag i en. Jag tycker inte att bilden behöver vara mörkare, men nog kan man leka och göra lite olika varianter. En med vinjett i mörkt kanske för att få fram mystiken i bilden. Tona ner saturationen lite kanske.

Lägga ett vitt genomskinligt lager över ögonen så de ser dödare ut kanske? 
(Mina tankar nu då. ;) )

Blodet ser lite fejk ut dock? Vad har ni använt er av? Nu har jag förvisso inte SÅ stor erfarenhet av rinnande blod, men vad jag vet så brukar blod torka rätt snabbt och bli mörkare.
Men ja, det är en smärre detalj. ;)

Annars kanonbilder, tycker jag! Tycker absolut du ska vara nöjd!

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

mmiiaa
0

Tanken är att hon skall vara människa/ kanibal som ätit ngt ganska nyss så att blodet är syre rikt artärblod som är ganska rött. Dock är detta första gången vi blandar så nästa gång skall vi ha lite rött i med. Det är sirap, rödkaramellfärg och kaffepulver ;)

Tack för tipsen i övrigt :D

Ylva-Li
0

Aah ok! Ja då hänger jag med. Ja, färskt blod är ju rödare. :D

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

MissInAction
0

Tja det är väl bara röda linser som fattas då - zombieögon Flört
Och med detta menar jag att jag gillar idén med bilderna! Gillar första bilden och skulle kunna önska att hennes make up var lite mer utsmetad, men fotomässigt har jag inget att säga annat än att jag gillar fokus i bilden.

På bild två tycker jag att modellen ser alldeles för snäll/glad ut och det ger ett splittrat intryck, tycker jag - glad tjej eller farlig tjej?

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

mmiiaa
0

Tanken med bilden var att få ett schizofrent uttryck, Vi hade de senaste kanibalattackerna som inspirationskälla :)