Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-hård
Läst 842 ggr
[Linneape]
2012-06-03 18:04
0

kritik tack!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är min lilla kanin som var ute och skuttade idag, kritik tack!:)

LFCFredda
2012-06-03 18:29
2

Hård kritik, okej. Ta inte illa upp nu men jag tycker inte bilden är så värst bra och jag talar om varför så kanske du kan tänka på vissa saker till nästa gång. Detta är också mina personliga åsikter så du behöver inte hålla med ;)

Jag tycker kaninen är för centrerad i fotot.

Ögonen är oskarpa och det beror på att du lagt skärpan på nosen kanske?

För kort skärpedjup. Var det nödvändigt med bländare 1.4 här?

Allt är för rörigt. Bakgrund, förgrund, riset, löven.

Posen känns lite pang på rakt framifrån. Skulle vilja se lite mer av bakdelen men fortfarande ha ögonkontakten kvar.

Det vita på kaninen känns lite för ljust. Har inte kollat men det kan tom frätt ur lite.

Också lite positiva saker.

Fin modell ;)

Vinkeln. Att du lagt dig ner tycker jag är bra och det blir ett intressantare foto.

På den igen bara ;)

JazzBass
2012-06-03 18:29
1

Hej! Söt kanin, ett trevligt mjukt ljus på bilden och fina färger. Men skärpan ser ut att ha hamnat strax framför nosen (syns bra om man tittar på marken) så kaninen blivit oskarp, och jag gissar att du har försökt kompensera detta med en extra skärpning. Det tycker jag dock inte lyckats så värst bra, utan skärpan ser för grov och konstig ut. Det ser bra ut på den lilla bilden här ovanför, men inte längre när man klickar upp den i större format. Det är lite synd på en annars fin bild…

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

[Linneape]
2012-06-03 18:32
0

Tack för kritiken! Jag fotar inte så mycke djurfoto så ska absolut ta åt mig av det ni säger! Sen så eftersom kaninen rör sig och inte sitter stilla så blir det ju lite mindre tänk i bilden absolut!

[sakring]
2012-06-03 22:26
0

Varför får inte det man fota vara mitt i bilden????

DesK
2012-06-03 22:36
0

Sakring det finns en sån däringa gyllene regel att huvudmotivet inte ska vara mitt i bilden. Själv har jag faktiskt aldrig riktigt fattat varför, men tror att det har at göra med det så kallade gyllene snittet. För mig personligen så känns det ofta bra när huvudmotivet är i centrum av bilden.  Glad

/Désirée

[sakring]
2012-06-03 22:56
0

# 5 Bra Desk, that makes two of usFlört

Ylva-Li
2012-06-03 23:07
0

Regler är till för att brytas. ;) Ibland kan det funka utmärkt att placera motivet i mitten. 

Jättefin kanin och jag gillar färgerna. Håller med Jazzbazz att det ser bättre ut i preview bilden än när man öppnar upp den större. Då blir den oskarp tyvärr.
Jag skulle ha mindre bländare, minst f5 för att vara säker på att större delen av kaninen kommer med i fokus.

På´t igen bara! :D Övning ger färdighet som det heter.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||