mycket info i bilden
Vad var det för kamera du hade nu igen? Nikon var det visst?
Skitsnyggt jobbat med skärpa, färger och kontraster.Kan du lägga upp en version också utan pil och detaljvy kanske?
Som kommentar till andra trådläsare skulle jag vilja påpeka vikten av att öppna den här bilden i nytt fönster och se till att visa bilden i originalstorlek, 1024 pixlar på höjden. Den ser absolut skarpast ut då, om nu inte man har så stor skärm att bilden ryms på höjden som sådan när man klickar upp den i "lightboxen".
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus
Helt galet vilken fin bild du har fångat, helt klart det vackraste "felexponerade" fotot jag sett! Jag skulle också jättegärna få beundra en pillös version :)
Är de Allhelgonakyrkan eller vad finns det annars där än domkyrkan 
Superfin bild :)
Gillar bilden skarpt

#3 Visst är det Allhelgona kyrkan,En otroligt fin kyrka inuti. Meningen med bilden var att kunna se allt i dom mörka partierna + vad fönstren föreställer . jag ville få fram en bild som var så lik vad jag såg med mina ögon och tyvärr blev det fel med exponeringen i fönstren, men jag skall helt klart försöka igen.
Men här kommer den utan pilar och grejjor
Wow! Jag önskar jag kunde ta så'na felexponerade bilder! Så snyggt!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

Jag tror att man måste använda HDR-teknik för att få med hela tonomfånget, eller åtminstone tonseparation för att kunna återge det på bildskärm eller papper. Men det är en fördel när man tar flera bilder, i att överstrålningen vid mycket starka ljuskällor, som några av fönstren till vänster, får lite mindre inverkan på bildintrycket. (Överstrålning är främst ljusspridning i AA-filtret.)
Men visst funkar tekniken bra, och kameran är ju kanon. Så här stort dynamiskt omfång kunde vi aldrig få förr på färgfilm.
Cool, jag pluggade i Lund men var faktiskt aldrig inne i den fast den låg nära till hands att besöka. Bilden är som redan sagt superfin 

# 1,2,4,6 kul ni gillade bilden, Jag snackade med en bekant som kan lite om kyrkliga förehavanden, tydligen så finns det olika färger på Podiet? (heter det så?) beroeende på när det är och nu skulle dom vara vita för att vid någon annan högtid vara gröna?? Grönt skulle kuna bli bra så jag inväntar rätt tillfälle och då skall jag få en perfekt bild så att man kan se dom otroliga fönstren + alla detaljer i det mörka.
#7 Ja Det är knappt så man hänger med i utvecklingen, jag har inte provat så mycket Hdr ännu men just byggnader som kyrkor är det ju helt fantastiskt , att kunna fotgrafera fönstren samtidigt som inredningen är en fin effekt .
#8 Det brukar ju vara så att om det finns för nära så går man aldrig dit
men jag blev glatt överaskad , den och kyrkan i Asmundstorp är verkligen sevärda.