Foto iFokus

Foto

Etikettredigera-mina-bilder
Läst 918 ggr
EbbaG
1

Redigera annars?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kan jag få nått tips hur man annars kan redigera porträtt??:)

Hur skulle du ha gjort?

[alezan]
0

Jag hade velat ha lite mer "popp" i bilden (som motivmässigt i sig är väldigt fin) så att den fick lite mer liv alternativt göra färgerna markant råare.

Som den är nu är den lite mitt emellan de två alternativen.

MonisN
0

Det finns ju massor man kan göra beroende på vilket resultat man vill ha. Vill man ha bilden så naturtrogen som möjligt räcker ju det vanligaste som skärpa, kontrast och lite kurvdragning. Vill man gå längre kan man släta ut huden, ta bort finnar, fixa utväxten på håret (hårbotten), dämpa djupa veck, ändra ögonfärg, skärpa ögonen extra mm mm. För avancerad photoshopping krävs så klart en del kunskaper, men det finns massor av guider på nätet för den som vill gå lite längre än det mest grundläggande.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

denstore
0

Bilden är ju fin i sig, men man kunde önska sig att den var tagen med större bländare, för att ha separerat objektet från bakgrunden.

Man skulle kanske kunna sudda lite i bakgrunden, men det kan nog bli kinkigt p.g.a. luften i håret.

[Woozy]
1

Så här hade jag gjort.

Andina
3

"Bleka" bilder kan vara jätteläckra - men jag gillar ändå bilder med "stuns" i. Så jag skulle nog göra något åt det här hållet… (se nedan) Väggen i bakgrunden kanske jag skulle jobba lite mer med - men det hann jag inte med just nu.. ;)

Jag har i huvudsak använt mig av dodge & burn, kurvdragning - men även lite justering av färgbalans samt en aning färgfyllning.

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Andina
3

Jag skulle också krypa aaaaningens närmare henne… ;)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga

Andina
3

Eller nå't så'nt här kanske…

EbbaG
1

Jättesnällt! tack alla!!:D