Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-medel
Läst 1029 ggr
lilla jag
0

(m) två ödlor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Usa bilder!

Två bilder på två olika ödlor,                                                         

vad tycker ni?

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

lilla jag
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

den andra bilden

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

MissInAction
0

Snygga naglar!! TystSkrattande
Jag tycker ödlor är jättefina och gillar verkligen båda bilderna. De blev speciella också just för att du hade med händerna och udda mönster på naglarna, så det tycker jag höjer bilden Glad Möjligen att naglarna kan stjäla lite av uppmärksamheten från ödlan. 

Fokus verkar ligga på dina fingrar istället för på ödlan, i alla fall på översta bilden.

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

ru4real
0

Måste tyvärr säga att jag tycker bilderna är ganska dåliga. Jag antar att ödlorna är huvudmotiven, som tyvärr "försvinner". Naglarna tar som #2 säger fokus från dem och den understa bilden där man ser terrariet är i mitt tycke väldigt plottrig. Och mina ögon dras hela tiden till nagelspetsen, eftersom det är den ljusaste punkten i bilden.

Jag skulle nog försökt att antingen ta bilder på ödlorna i terrariet (svårt gissar jag), genom glaset kanske om man tar det i vinkel eller i ett mörkt rum.

Testa att beskära bilderna mycket hårdare, typ zooma in på ödlorna. Det skulle nog ge dem lite mer fokus.

Inkanyezi
1

Varje gång jag öppnar den här tråden läser jag usla bilder.

Och de gör mig dålig till mods. Jag identifierar mig med det lilla krypet, som inte alls förefaller bekvämt i situationen. Rent bildmässigt är det falsknaglarna som drar till sig uppmärksamhet, men mitt starkaste intryck är den lilla ödlans utsatthet. Jag föredrar så klart reptilerna fria, i sin naturliga omgivning. Min styvdotter plockade visserligen när hon var liten allting hon kunde komma åt och har kommit dragandes med både ormar och små ödlor som de här, och hon satte dem som örhängen genom att hänga dem i örsnibben. Svansen krullar många av de små ödlorna ihop när de hänger fastgripna med munnen och de ser verkligen ut som örhängen.

Men jag ogillar starkt idén att sälja levande djur på det sätt som man gör i zooaffärer, både här hemma och i andra länder. Jag ser hellre att man skyddar miljöer där djuren lever i sitt naturliga tillstånd; att man inte förstör deras naturliga habitat. Bland de mer utsatta djuren är främst de som lever i fuktiga miljöer, när utdikning och igenfyllning förstör deras livsrum, men också många andra djur har farit illa av exempelvis modernt skogsbruk. De skadas också av jordbrukets gifter.

Så nej, jag gillar inte bilderna, och rent bildmässigt är det handen som dominerar, medan det lilla djuret till större delen är dolt. Och de ger en dålig eftersmak.

lilla jag
0

Jag mosste bara säga att jag har räddat dom här ödlorna.

Vi hadde en pool vid vårt hus i usa! Och ena ödlan hör på att sugas in i pumppen (stavning)

Den anndra ödlan släpte jag bara ut ifrån myggstängslet (stavning)

Och när dom endo var i min hand så tog jag kort.

vill inte att ni ska tro att jag jagade/letade efter dom.Skäms

Hoppas ni förstår!

Hej då

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

Andina
2

Vi förstår, Lilla jag!! Bra att du förklarade, ifall någon trodde nå't annat. Jag är glad att du räddade dem - jag gillar människor som värnar om våra djur! Glad (Jag är ju lite av en 'djurtoka' själv…)

Bilderna är fina och ödlorna söta! Jag kan, dock, hålla med om att naglarna stjäl uppmärksamheten från ödlorna.

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing