(H) Syren
Hej!
Kände att jag behövde gå ut med kameran lite och fastnade vid syrenbuskarna (eller är det träd?), jag och mitt macroobjektiv kommer fortfarande inte riktigt överrens så bilderna blev lagom dåliga då jag har svårt att se när det är bra fokus och inte.
I vilket fall som helst fastnade jag för den här bilden, jag vet inte om jag borde gjort det egentligen då jag placerade den väldigt mycket åt höger, lite väl mycket kanske.. men på något sätt gillar jag den och skulle vilja ha lite kritik.
Fokuset kanske inte är helt hundra här heller, jag har ganska svårt att se sånt tyvärr.
Nikon D7000 + 85 f/3.5 macro
Bilden är något redigerad och förminskad.
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
Som du själv nämner så kanske den ligger lite väl mycket till höger, och möjligen att det gröna är lite för markerande för mig, men i övrigt tycker jag nog att bilden är bra. Fokus är inget heller jag skulle klaga på, skärpan är nog precis så bra som jag skulle vilja ha den. Du har fångat motivet i en bra vinkel och ett bra ljus som skapar ett djup i bilden. Jag tror inte att den blivit lika bra med en större bländare som man kanske annars använder sig ofta av till sådana här bilder.
tack så mycket! 
Medarbetare på Djurfoto
Fantastiskt, jag är av den arten att jag gärna vill ha mycket luft i bilder jag ser så jag tycker denna är riktigt bra. Känns mer som en målning än som ett foto, om det är bilder eller redigeringen vet jag inte men troligtvis en kombination av dom bägge.
Riktigt bra jobbat!
http://gosmagen.wordpress.com
tackar
den är inte jättemycket redigerad, bara ljusat upp den lite 
Medarbetare på Djurfoto