Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 1183 ggr
examynia
0

framkalla rulle?

jag hittade en rulle med bilder som jag antagligen tagit för länge sen.

de jag undrar är.. finns de nån som framkallar vanlig filmrulle nu mera?

vet att bilderna som är på kanske är förstörda men vore skoj att chansa för de kan ju vara roligt att se vad som är på rullen.

Inkanyezi
0

Jodå, du kan få rullen framkallad, men eftersom det är ganska få som gör det numera, kan det ta en aning längre tid än när du gör bilder från digitalkameran. I en fotoaffär. om det finns någon sådan i närheten, kan du få hjälp med det.

examynia
0

har ju inte nn fotoaffär i närheten tyvärr:S för förr vet jag att man fick sånna där påsar hem.. men de finns kanske inte längre?

Inkanyezi
0

Det finns kanske något labb som har dem, Västsvenska i Tanumshede skickade förr ut mycket påsar, de har bytt namn igen till Smartphoto från Extra Film, som var deras tidigare.

Men det finns kanske några fler fotolabb; jag har för mig att Fuji direkt också gör det.

Crimson är annars också ett labb som ofta rekommenderas, kolla vad de har och vad de kostar. De är kända för mycket hög kvalité.

papa-bear
0

googla vetja

Inkanyezi
0
examynia
0

okej tack=)

jaffar
0

Scandinavian Photo har "framkallningspåsar" för olika filmtyper. Jag använder dem ibland för svartvitt.

janne

examynia
0

okej tack ska ni ha:D skönt att de fortfarande finns,. ska bli spännande å se om de ä rnåra bilder eller om dom är förstörda.. har faktiskt legat längst in i min garderob antagligen sen jag tog slut på den.. hittade den idag när jag rensade den hos min far haha…

ru4real
0

Du bör dock räkna med att en gammal exponerad film kommer att bli ganska dassig, blek och ha färgstick.

Har jobbat på olika labb tidigare och har sett det mesta, och ibland var det tydligen vårt fel att kundens film var dålig när den legat färdigexponerad och varmt ngt år eller så… :/

examynia
0

jo men de är jag medveten om =)

men kan va kul att chansa som sagt.. funkar de inte så gör de inte.. är ju inget jag saknat eftersom att jag inte visste att den fanns:P