Barn *nybörjare*
Kamera Nikon D51 teleobjektiv* *hade ej tid att byta till macro objektidet eller till 18-55mm, då jag hade lite tidspress på mig*
Objektiven är orginall NIKKON.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
En riktigt fin och väldigt somrig bild! Fint uttryck, välkomponerad och hyfsat skarp. 
Det enda problemet jag ser med den är en teknisk aspekt; den borde ha exponerats lite svagare för att få optimal kvalitet. Delar av bilden är nämligen ganska utfrätta, inte bara de vita byxorna och skorna vilket kanske är mest uppenbart, utan även delar av huden och kjolen. Om du ser noga så har hennes armar olika färgnyans på grund av att en eller två av de tre färgkanalerna (RGB, red green blue) som kameran registrerat har frätts ut på dessa ställen på grund av för kraftig exponering. Om du har bilden som råfil (.NEF) kan det gå att fixa till det här, men annars får man nog leva med den här missen befarar jag.
Dock är det ju så att ju bättre en bild är just som bild med avseende på innehåll, form och uttryck, desto mindre betydelse har den tekniska kvaliteten. Och det här är ju en riktigt fin bild i grund och botten om man bortser från den här lilla tekniska missen. Så jag tycker du ska vara stolt över bilden som den är, men kanske tänka lite extra på att undvika att överexponera liknande bilder framöver. 
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus
iso tror det heter så var inställd på 400 är det den du menar skulle ha varit lägre?
tar alla bilder i raw/nef…
Ja det kunde ha varit på 200 eller 100 istället när det är så pass ljust som det var när du tog bilden. Men med en viss överexponering menar jag att du fångat för mycket ljus så bilden blivit ljusare än kameran kan hantera, därför får man utfrätta områden. Du borde ha rattat in en sparsammare exponering och i halvautomatiska lägena gör man det lättast genom att skruva exponeringskompensationen lite neråt, kanske -2/3 steg, eller göra motsvarande sak i manuellt läge, i det här fallet främst genom att minska isotalet men i övrigt gör man det bäst genom att förkorta slutartiden. Eller minska bländaren, om man inte har nåt emot ett det större skärpedjup det medför.
Men om du nu tagit bilden i råformat kan du kanske få tillbaka informationen som gått förlorad vid framkallningen. Öppna råfilen igen i din råkonverterare, och dra ner exponeringen eller bara högdagrarna lite och se om det hjälper. 
Jo, rött blev det. Det verkar som du dragit upp vitbalansen, men det var exponeringsreglaget du skulle söka upp. Vitbalansen var bra som den var.
Men de utfrätta områdena har du i alla fall fått tillbaka på dom här bilderna. Bilden i #4 är rätt bra men har kanske lite för varm Vitbalans. Så ratta ner vitbalansen så den blir lite kallare igen, och öka lite på kontrasten så tror jag du hittar rätt till sist! 
Har lite svårt att hitta den i mitt bildprogram..
#8 - Ja det tycker jag absolut! 
Tycker också att den sista bilden blev bra. Sen tycker jag som är glad amatör att man alltid får kompensera exponeringen mot minus om man fotar i bländarprioritetläget mot en sån mörk bakgrund som skog är oavsett hur ljust det är…
Nu vet jag förståss inte vilket läge du använt här.