Kritik på växt!
Hej!
Kan inte mycket med foto och så, men jag vill bli värsta profset när jag blir stor.
Här har jag en bild som jag vill få kritik på, skälv tycker jag den blev en av dom bästa bilderna jag har knäppt, Men som sakt kan jag inget om foto förutom att säga, jo den där var snygg, söt el vad det nu kan tänkas vara.
Tycker att du fått till en riktigt fin bild. Du har lyckats få fina färger i den. Det som kan vara svårt med sådana här bilder är himlen som lätt blir urfrätt, alltså saknar färg/teckning. Den blir liksom bara vit. Om du hade kompenserat exponeringstiden lite mot minus (kortare slutartid) så kan det ha blivit lite bättre, men då blir ju resten oxå mörkare.
Sen tycker jag personligen att det kanske är lite för mycket himmel, och att solen kanske är lite för centrerad, men det är ju en smaksak. Bildkomposition är inte alltid så lätt, det som passar i en bild kanske inte passar i en annan.
Det ljusa fältet i gräset till höger i bilden vet jag inte riktigt om det är ljuset från solen på själva gräset, eller om det är linsöverstrålning, men det höjer stämningen i bilden tycker jag. Men du har fått till en bra bild, "bildseendet" verkar du ha, så fortsätt att sträva mot att bli proffs!