Foto iFokus

Foto

Etikettmänniskor-ej-kritik
Läst 283 ggr
Niklas
0

Allt för konsten

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har varit i fjällen en vecka och skjutit av riktigt skön skidåkning. Det var första gången Joey åkte utför och jag hade lovat Cattis att fotografera när han föll. Eftersom han inte gjorde några snygga vurpor var Joey snäll och föll med flit några gånger.

Den här bilden tycker jag om. Snökornen är frusna i luften och man ser hur han glider över snön.

Vad tycker ni att jag ska ändra på till nästa gång?

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Niklas
0

Bilden blev förminskad, men man ser snökornen rätt bra ändå.

Vänliga hälsningar

Niklas

broderbluff
0

Snygg bild, gillar känslan, att du frös bilden i rätt ögonblick :D. Bra skärpa på Joey, trevlig komposition

Ingemo
0

Jag tycker inte du ska ändra på något. Tycker det är en kanonfin bild!

Hälsningar

Ingemo

Robert
0

Snyggt jobbat, och du har verkligen lyckats med snön den här gången! Fin dramatik i bilden.

Jag skulle vilja se lite mer luft framför åkaren också, nu ligger han lite för nära vänster kant i bild. En arm som har lossnat ökar ju dramatiken än mer ;)

Hälsningar 

Robert

Niklas
0

Tack för kommentarerna!

Robert, snö är svårt har jag märkt. På en del bilder har jag kompenserat för snön men märkt att risken i stället är att den blir konturlös och tråkig. Det gäller därför att noga tänka på vad det är man vill se i bilderna. Det går inte att få tillbaka konturerna efteråt och det gäller både vit snö och mörka kläder.

Vänliga hälsningar

Niklas