Hästar i action
Tänkte att här kunde vi lägga upp alla hästbilder med action i, som t.ex en/flera hästar springer i en hage, rids i galopp, hoppar, tävlar, busar.. You name it!
Jag börjar med en bild på en 19årig Welsh hingst jag känner, King heter han. I vintras fick jag en del fina kort på honom, då med gamla kameran. Vad tycker ni?
Innan man lägger upp en egen bild får man gärna kommentera en annan, men det är inget måste.
såg nu att jag lade den här i vääldigt fel kategori, ursäkta mig!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

fin bild ! :)
#1: tack så mycket :)
Lägger upp en till, nu på lilla Wilda. Stolta mamma Windy i bakgrunden!

Läcker bild på den vita hästen i snön
mvh/bjorsa
#3: Tack så mycket, jag är också nöjd med den.

Attlid, bra jobbat med vinterhästen!
robert
Jättefin vinterbild! Verkligen bra!

#5 & #6: tack så mycket ;)
#7: Jätte fin fart i din bild, kanske skulle du kunna jobba med att få bakgrunden suddig i Photoshop? Det skulle göra att man koncentrerade sig mer på hästen och inte så mycket på allt runt om kring.
Gjorde ett försök, lyckades inte helt men du förstår nog vad jag menar iallafall. (:

Här är en bild på Faradiba, 2 ½ månad. Vad tycker ni?
Fin bild, men tycker att din "copyrighttext" tar för mycket plats. Är du rädd att bilderna blir stulna rekommenderar jag istället ett svagt vattentryck eller en diskretare märkning en den du har nu - den tar fokus från bilden tycker jag.
mvh Martin
#11 fast jag förstår Attlid. Själv ser min copyrighttext ännu värre ut när jag publicerar mina bilder på nätet, se exempel. Det stjäls nämligen hästfoton något kopiöst och används på bla sk internetstall där hästarna ofta får fejkade identiteter. Något varken vi fotografer eller hästägare gillar.

#12, trist att det stjäls, jag tror många skulle ge sitt godkännade bara om man frågade först.
Hälsningar
Robert

#12 Förstår att det är trist om de stjäls. En vattenstämpel är ju dock också en märkning, som syns.
mvh Martin
#13 jag får frågor varje vecka (trots text om detta på hemsidan) en säger nej. Ungefär som att du skulle skänka bort dina modebilder där någon fejkade namnen på modellerna. Vill inte ha mina bilder använda så. Ingen hästfotograf jag känner ger bort sina bilder till internetstallen.
#15 det har du rätt i, fördelen med vattenstämpeln är väl också att den verkligen sitter på motivet, den bilden du kommenterade, där satt texten under hästen varå någon kan ta bilden och beskära bort texten.

Gud vad söt! :D

Kanon fin bild med vinter hästen. Det är nästan så att man längtar till vintern. 
#25 Ja visst är det härlig? ;)
När jag har lagt in bilderna från kameran (har inte tid nu) kommer det en eller flera fina bilder till ;)
Attlid? Hur är det man gör bilderna lite suddiga eller ja.. mer oklara??
Här har vi en islandshäst i full galopp på tävling.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
#27: Du använder Blur-tool.

#30, #31, #32 & #33: Underbara bilder :) Synd bara att de var suddiga. Annars jätte söta.
Oj, nu hittade jag den här gamla tråden när jag letade lite i arkivet. :) Och då passar jag på att uppdatera med en ny verison av min "vinterbild" som många gillade (se första inlägget). Bättre, eller hur?
Och om ni jämför mina gamla bilder med mina nyare så ser ni vad jag har lärt mig när jag varit här på Foto iFokus. ;)
Men trots det misslyckas endel bilder ändå… (här pga att jag hastigt rörde mig och att kameran inte hann fokusera klart och dessutom blir det ju inte bättre av att Wilda springer så fort hon bara kan)

Gillar #41, härlig stämning!
#49 Jag tyckte denna bilden var mysig!
Ljuset är så härligt på något sätt.

Här är en ny bild, föreställer welshmountain hingsten King som galopperar fram genom snön.
Nikon D50, Tamron 70-300/4-5,6
MVH Anna Attlid
#54 och #55 Jag tycker inte du ska göra bakgrunden suddig i program på datorn. Det ser så konstgjort ut. Men fina bilder!
#56 Fin bild Anna, synd på staketet i bakgrunden bara.
http://www.regret-nothing.com
#58 ännu en fin bild från dig!

#58 - inte bara bilden som är fin. Hästen är otroligt vacker!
#60 så sant!
älskar dina hästbilder! :D

#63 Det tycker jag faktiskt blev mycket bättre ;)
http://www.regret-nothing.com
#59 & #60 Tack så jättemycket! :D

#63 - Jag blev yr av bilden du gjort suddig xD Men den blev mer naturlig, och vacker au naturell (ellervaddetnuheter)
#72 Den är fotad på Håbo Ridklubb va? Ser ut som det =)

#81 Vilken Döläcker häst … ! :O:D Gillar bilden med, lite annorlunda med "kurv-bilder" tycker ja .. :)

Känn er välkomna in på www.hastfoto.ifokus.se!

snygag bilder :) inte så häst intresserad .. men snygga bilder iaf :D