(M) Gymnastik
För några veckor sen frågade jag ju om lite tips inför SM i artistisk gymnastik som jag skulle fota. Tänkte nu be om lite kritik på två bilder, varav en är från denna tävling.
Den andra är från Vikingacupen som är en tävling i truppgymnastik. Truppgymnastik är mycket svårare att fota då det är mer fart och går snabbare, så jag är medveten om att den bilden inte är jättebra. Men just därför vill jag veta vad jag ska tänka på!
Så, vad är bra/dåligt med bilderna? Vad kan jag tänka på imorn när jag ska åka och fota SM i truppgymnastik? :)
Första bilden är på Ida Rothe som vann SM i KvAG 2012!

Om det finns möjlighet, försök isolera bakgrunderna lite mer. Som det är nu, så tar omgivningen lite för mycket fokus från själva objektet, i min mening.
#2 På båda bilderna eller bara sista?
Har tänkt på det också, vet bara inte riktigt hur jag ska göra.. Nåt tips? ;)

Framförallt på den sista.
Misstänker att normala åtgärder inte är så enkla. Vi diskuterade det lite i förra tråden, och alternativen är nästan bara att skaffa ett objektiv med större bländare, eller komma mycket närmare objektet. Det senare tillåter väl inte upplägget i fotomiljön, och det första är dyrt.:(
Jag tittade på brännvidderna på dina foton. Ett 70-200/2.8 vore nog idealet för dig. Men de kostar lite pengar.
#4 Ja, komma närmare objektivet är tyvärr inte möjligt. Det är nåt jag får köra på hemma på mina småtjejers träning, på tävling funkar det tyvärr inte. Så det enda alternativet är i princip att köpa bättre utrustning? Som jag säkert skrev tidigare är det inte ett alternativ. Hade hoppats på att det fanns nåt jag kunde göra, men får väl kanske hoppas på att nån gång i framtiden få chansen att komma in på golvet och fota under en tävling.. :)

Tror det finns firmor som hyr ut objektiv. Du skulle kanske kunna hyra enbart under tävlingsdagarna.
Ja, det var en bra idé! Vet du nån sån firma? Jag kan ju iofs googla, men tänkte om du, eller nån annan, har gjort det förut? :)

Nix, men det borde finnas. Det beror nog på var man bor också.
Hittade en sida, där hade dom ett 70-200/2.8 som du prata om, får kolla vidare lite på det! Kanske passar sig till EM i trupp i oktober :))