Foto iFokus

Foto

Etikettbildhantering
Läst 441 ggr
Essgarde
0

Raw-format, hjälp

Behöver lite hjälp med mina raw-filer. Kan nämligen inte öppna de i photoshop och undrar därför om jag behöver ngt annat program för detta? Hur gör ni med era raw-filer? Jättetacksam för svar

MVH Fredrika

Lakrits
0

Vilken kamera har du och har du uppdaterat photoshop? Alla tillverkare har väl olika format på RAW så du kanske behöver tanka ned ett insticksprogram eller uppdatera. Funkar med Sony a-100 på CS2 iaf.

/M

Essgarde
0

Har en Canon EOS 350D. Har Photoshop CS och Photoshop CS2, men funkar inte i något…hmm, okej, vart kan man tanka ner sådant?

MVH Fredrika

FreddanB
0

Du behöver nyare RAW hanterare för din canon eos 350 D det finner du på adobe.com

Prova denna länken
http://www.adobe.com/support/downloads/thankyou.jsp?ftpID=3584&fileID=3381

FreddanB
0

Camera RAW 3.7 innehåller stöd för EOS 350

Du kan ju alltid ta ner 4.0 den är ju nyare

Essgarde
0

Tack så jättemycket. Har nu laddat hem det. ska jag göra ngt speciellt med det? för när jag öppnar det så hamnar jag i photoshop men kan ändå inte öppna mina raw-filer…:S Tacksam för svar igen

MVH Fredrika

Essgarde
0

okej, vart finner jag den då?

MVH Fredrika

arzu
0

om man har en nikon då?

[PeterWem]
0

uppdatera eran photoshop. Hjälp>uppdateringar.

Lakrits
0

#7 samma som ovan tror 3.6 upp har support för N D80 som väl är senaste modellen. Stod något om att man ev. fick fixa något för att öppna med CS2 istället för nikons program

#6 överst HÄR.

/Mattias

[mingdie]
0

Nu är en bra tid att ta en titt på dom olika RAW omvandlarna och se vilken som passar dig bäst. Många av dom kan du ladda ner på prov för att se vilken du gillar bäst. Du kommer att märka att du får olika resultat med färger, kontraster osv mellan dom olika. Det är också stor skillnad i arbetsflödet mellan dom olika.

Några olika. CS2/ARC, Silkypix, Lightroom, Capture One, Picasa.

Mvh/Eddie

FreddanB
0

Ta er en titt på CS3 rawhanteraren i den är verkligen super likadant med Lightroom. Demoversioner finns för nerladdning.

Essgarde
0

tack så mkt allihop, det funkar nu :D

MVH Fredrika