studiofotografering
Min första tanke är att kickern hade gjort mer nytta lte längre ner och kanske inte fullt så stark. Det var det tekniska.
Sen till det artistiska så veti gudarna om den skrikrosa bakgrunden funkar för mig till detta porträttet.Beskärningen är inte helt min kopp tee heller…
Annars tycker jag att det är ett fint porträtt med enkel och bra ljussättning. Ett plus för att modellen ser naturligt glad ut :)
Min fotoblogg och portfolio
Medarbetare på foto
Instämer med ovanstående vad det gäller rent tekniska saker.
Jag tycker dock faktiskt att det rosa funger bra, kanse inte det bästa men över förväta. Man få vara ytterst försiktig med rött och rosa (och även andra skrikiga nyanser), det är så ätt att personen ser blek ut och att den röda tonen som oftast finns i ansiktet liksom bossas up. Dena rosa gick dock bra och passade läpstiftet tycker jag. Det gjorde ändå bilden lite roligare med färg!
Hakuna matata!

Jag tycker också hårljuset är för starkt och täcker för litet område. Nässkuggan upplever jag för mörk, i detta sammanhang. Skulle heller sett den blixten närmare så skuggan fått mjukare kanter ( med sänkt styrka då för att kompensera det minskade avståndet )
Annars är bilden fin och modellen fångad bra.
Tack allihop! Vi ville testa på någon ny färg (vi har tidigare fotat med vit, svart och ljusblå bakgrund och eftersom att de nyss satt upp den här rosa så fick det bli den.
Jag är rätt så ny på det här med studiofotografering så tack för era tips!