Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-hård
Läst 1602 ggr
Moalinn
0

(H) Bryggstaket

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

För några dagar sedan gick jag en liten sväng till havet, har precis flyttat så det finns mycket att upptäcka och fotografera. Detta är iallafall den bilden jag blev mest nöjd med.

Den är redigerad i photoshop, dragit i lite kurvor, gjort det ljusa i bilden ljusare och det mörka lite mörkare och drog även på lite kontrast och skärpa. Nu har jag inte bilden på den här datorn så jag tar den från min dayviews, men tror det ska fungera ändå.

Vill ni se originalbilden utan redigering får ni vänta tills ikväll.

Vet mycket väl om att den lutar åt höger, men eftersom att jag är sne när jag går så rätar jag inte upp mig när jag stannar och då blir allt väldigt snett. Ska ta och redigera det någon gång.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

JazzBass
1

Riktigt snygg bild tycker jag! Vackert med två huvudsakliga färger som matchar bra med varandra, och den lite sänkta mättnaden. Hög kontrast som du använt passar också bra.

Sen tycker jag inte att det stör att horisonten lutar. Huvudmotivet, staketet, är ju hyfsat rakt. Skulle horisonten luta bara lite skulle det störa, men när det lutar ganska kraftigt stör det mig mindre. Skulle du räta upp staketet helt så skulle skulle horisonten börja luta just så där störande lite, och rätar du upp horisonten helt så skulle staketet börja luta lite för mycket åt andra hållet tror jag. Så det är nog bäst att låta det vara som det är tror jag. Glad

Varför skulle förresten nån behöva se den obearbetade, det är väl det färdiga konstverket som du vill visa upp? Inte en halvfärdig, matt bild som du tyckte behövde lite extra bearbetning?

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Moalinn
0

Tack! Skrattande

Håller med dig med att det lutar, jag har funderat på det själv också och ibland slår tanken tillbaka att staketet skulle blivit irriterande snett istället. Kan räta upp och se vad som händer.

Självklart är det så, men vissa vill se originalbilden även om den inte är mycket att ha.

Medarbetare på Djurfoto

Ylva-Li
0

Tycker den var jättefin! Härliga färger och man får sommarkänslor. (Spöregnar hos oss..)

Iom att huvudmotivet är staketet så märkte inte jag ens att horisonten lutade förrän jag läste. ;)

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Moalinn
0

Tackar! Skrattande

Medarbetare på Djurfoto