(M) Kritik på kattbild.
Hej!
Var ute & fotade lite idag,blev väl lite halvkassa bilder men jag tänkte lägga upp en utav de iallafall.
Jag fotar med min Sony A290, den här bilden har jag tagit med "original objektivet" som är 0-55 mm. Det är min första & ända systemkamera, började fota lite smått förra julen & älskar verkligen det! Planerar så småning om att skaffa mig en ny & bättre kamera, den här duger men inge proffskamera direkt. ;)
Så, nu skulle jag vilja ha lite kritik på bilden! Vad hade jag kunnat göra bättre? Finns det NÅGOT bra med bilden? Är den helt åt skogen & urkass? Tar ALL kritik, bara mal på! :)
MVH Wilma

Fin bild på fin katt. Tycker du har fått till det ganska bra, men problemet med den här sortens bilder är ju att de är så vanliga. Jag har säkert femhundra bilder på min egen katt tagna det senaste året, och även om vissa av dem är rätt bra, så blir det ju en känsla av att man sett dem förut.
Bilden är tagen i lite solljus, eller? Det känns som att solen belyser håren under hakan så mycket att det vita bränner ihop lite. Det skapar lite mer dubbelhaka än vad jag tror kisen har.
Jag gillar att du fått fram den rätta glansen i ögat.
#1 Tack för svaret!
Jo, visst har man sett sånna typer av bilder ganska ofta & det kan ju bli lite tråkigt.
Ja precis, bilden är tagen i solljus. Håller med dig om att det vita bränner ihop lite när jag väl tänker på det.
MVH Wilma

Jättefin bild tycker jag! Bra skärpa och fokus på katten, gillar blicken och kompositionen, det gör bilden till nåt lite mer än bara en bild på en katt. Man börjar fundera på vad den ser på. Dessutom är det kul att den ser så nöjd och glad ut och en extra bonus för att den liknar på en av mina föräldrars två katter, som är släktingar till min katt som tyvärr blöev överkörd för några år sedan. Jättefina katter är/var de allihop! :-)
Det enda negativa jag kommer på är att bakgrunden med muren och stängslet inte är den allra vackraste. Men bra att det är så pass ur fokus i alla fall. Fint fotat!
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus
Tack för kritiken!
MVH Wilma
Det var ju ett tag sedan jag skapade inlägget men jag puttar upp ändå!
MVH Wilma