Förminska många bilder!
Hej alla
Jag behövber lite hjälp. Jag skulle vilja veta om det går att förminska flera bilder samtidigt i exp, photoshop eller Elements. Jag tycker att det borde gå, men hittar inte hur det skulle gå till. I bland ska man maila lite bilder och måste minska ner dom för dom kanske ligger på 3-4 mb/st. Det är så tråkigt att förminska 1 i taget
Å så sitter den stackar med taskig uppkoppling på internet och får vänta länge på nerladdningen ska bli klar.
MVH // Dempa

Jag vet ingen funktion som är så.. men för att förenkla det hela så gör ett funktionsmakro så behöver du bara trycka på en knapp.. det gör jag =)

Håller med #1, när du gjort funktionsmakrot så går du in under edit>automate>batch och sedan väljer du funktionsmakrot och kan lägga på det på alla bilder samtidigt.
Google har ett gratisprogram som heter Picasa - där kan man välja flera bilder - välja E-mail och då skapas mindre kopior av de bilder man valt.
Sedan finns det andra program som man också kan göra så med, t.ex. Easy Thumbnails där man väljer en storlek på de bilder man vill skapa. Också en freeware.

Tack för tipsen :-)

Måste titta närmre på det där med funktionsmacro… låter smidigt :)