Kritik modellbild
Snyggt! Bra ljus, användning av linjer i kompositionen och fin färgbearbetning.
Men jag förstår inte varför modellen måste hålla i en cigarett, ser tyvärr lite ut som en lite äldre cigarettreklam på det viset…
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus
#1 jo det kanske gör det, jag vet inte riktigt men tycker om att ta bilder som har cigarettdetaljer. Kanske blir lite "äldre reklam" känsla och dåligt budskap, men på något vis gillar jag detaljen. :)
Så härlig retrokänsla i bilden! Gillar den skarpt 
Fast ja, personligen hade jag nog bytt ut cigaretten mot ett läppstift eller bilnycklar eller nåt!
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
Gillar också färgerna och känslan. Ciggen stör mig inte ett dugg, men om man ska anmärka på något tycker jag att det kanske är lite väl mycket lutning i bilden. Blir snurrig.
Sedan stämmer inte tonerna i ansiktet så bra överens med övrig hud. Kanske för mycket smink eller en miss i bearbetningen? :)
Överlag en bra bild.
Min fotoblogg och portfolio
Medarbetare på foto
Ta min kritik som min och min bildsyn.
En horisont är alltid rak.
Bilden är enligt min smak för mjuk. Den vänstra strumpan sitter av någon anledning längre ner än den högra, Syftet är….
Modellen har blicken på vad?
Hudtonerna har stora skillnader. Vänsta handen är knuten, lagd på benet skulle bli mjukare och mer i ton med bilden i övrigt.
Jobba på, det är det enda som ger resultat.
Önskar dig en bra dag. Tror mer på kunskap än på prylar!
Medarbetare på Modellfoto i Fokus
Håller till stora delar med bgtommyalm, men tycker inte att det gör något att blicken är lite "borta". Många människor har alltid lite stunder när de är "borta" i sina funderingar, t ex när de är ensamma. För mig får det det bilden bara som att verka att hon är helt omedveten om kameran/fotografen - Ett "grepp" så väl som något helt annat där modellen käckt/fräckt stirrar rakt mot kameran och betraktaren. För mig är det mest den grå bakelitratten som får det att verka retro. Frisyren är definitivt inte retro.
En del har kommenterat om störande detaljer - det som stör mig mer är de suddiga plaggen(?) på det andra framsätet.
Men, jag kan köpa alla detaljer et c, de skulle bara sammantaget förändra bilden från en 5:a till en 4:a men horisonten ger ett sjukt intryck… Ljus och skärpa och allt annat toppen!