HJÄLP :D
Hej!
Nu är det såhär att jag har fotat förr med min pappas kamera, och nu ska jag få en egen kamera efter 2 år! :D
har ni några bra tips eller något på en bra kamera som man kan bli bättre med eller några tips på vad man kanske ska kolla efter?
tacksam för svar!helst fort 
Vad är det för kamera din pappa har? Hur mycket kan du, vad vill du ha i kameraväg?
Det finns så många kameror på marknaden och för olika "stadier" eller hur man ska säga.
Det är nästan omöjligt att direkt säga vilken kamera som passar, men nog kan vi bolla lite ideer. :)
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||
vet tyvärr inte vad min pappa har :s men .. den har inga objektiv,alla sitter liksom "i" kameran.
hur mycket jag kan…jag vet faktiskt inte,har fotat i 2 år om de kan säga nått haha. men nån som man kan få bra bilder på nära håll och långt..och som inte är för klumpig liksom,om du förstår :D
Ah, din pappa har en kompaktkamera. Då kan man inte byta objektiv.
Så frågan är ju om du själv vill ha en kompaktkamera också, eller system (där man kan köpa till objektiv för olika situationer och byta.)
Med en system är det kanske lättare att lära sig grunderna med bländare, slutartid och iso, än med en kompakt.
Nu är jag rätt dålig på kompaktkameror om du vill ha en sån, och när det gäller systemkameror för nybörjare.. hm, canon 1100D kanske? Lite dålig koll på de "lättare" systemkamerorna, men tror att det är en av de i nybörjarskalan.
(Lite dålig på andra märken än canon också.)
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||
okej tack :)