Utmaningen - omgång 17
Temat för denna omgång är FÖRÄNDRING. Bara att börja gnugga geniknölarna och komma på nån bra bildidé!
Reglerna:
- En bild per person
- Bilden ska vara tagen efter att det här inlägget postats
- Bilden ska inte ha någon beskrivning, men gärna en bra titel
- När tiden för uppladdning av bilder gått ut (se nedan), startar dragaren kommenteringen. Alla deltagare ger då en kort kommentar till alla andra deltagares bilder, och delar ut 10p till de bilder man tycker är bäst. Max 4p till en och samma bild, men i övrigt får man fördela poängen hur man vill. (Är det totala bildantalet 6 eller mindre är det dock 6p totalt som delas ut och max 3p till en och samma bild).
- Den som laddar upp en bild förbinder sig att också kommentera de andras bilder. Det är den viktigaste delen i Utmaningen. Om någon inte kommenterar räknas inte dennes poäng.
Din bild ska vara uppladdad här i tråden senast måndag morgon den 23.4, eller om 10 bilder redan laddats upp i god tid före det; senast kl 8 morgonen efter det antalet uppåtts.
Lycka till!
Edit: Dagen korrigerad, ska vara måndag, inte onsdag.
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus
Fråga: ska de va måndag den 23:e eller onsdag den 25:e?? 
Måndag hade jag nog tänkt… tycks ha glömt att se till att all info blev rätt igen en gång… 
Jag tror vi ändå förlänger till onsdag om nån ännu vill ladda upp nån bild. Jag glömde själv också bort saken igår.. 
Väderförändring. Gick ganska snabbt mellan att målnen drog in till att det blev dimmigt som tusan.
Glömde att bilden skulle vara tagen efter att inlägget skapades :)
That that don't kill you can only make you stonger
Det här blev en dag försenat då jag var på resa igår, men vi kör igång kommenteringen nu i alla fall. Här är alltså deltagarna denna gång:
majlar - Från Orkide till Indianhövding82landin - Från droppe till nalle
Niini - Förändring..
Amelida - Väderförändring
JazzBass - Dirigenten styr och skapar förändring
6p ska alltså delas ut (se reglerna i första inlägget). Kommentarer och poäng ska vara uppe senast på söndag kväll 29.4.
**majlar - Från Orkide till Indianhövding
**Vacker bild, lite brusig och inte så skarp men helt trevlig i alla fall. Men kanske lite intetsägande för mig som inte är så blomintresserad. 1p
82landin - Från droppe till nalle
Ja, lite liknar det på en nalle alltid! Lite tråkig komposition men fint med de starka färgerna.1p
**Niini - Förändring..
**Gillar den här, trevlig komposition och de färgglada stolparna gör den intressant. Försöker komma på var den är tagen men kan inte komma på var. Knappast tagen i vår hemstad, eller…? 2p
**Amelida - Väderförändring
**Gillar den dimmiga känslan här. Blåsigt hav och lång slutartid är en vinnande kombination. Det enda jag saknar är ett lite intressantare ljus. 2p
**JazzBass - Dirigenten styr och skapar förändring
**Min bild. Inte tagen med temat i åtanke, men tyckte den här passade bra ändå. Riktigt svårt att få till efterbearbetningen, med strålkastare endast på dem i mitten och resten i mörker, men acceptabelt blev det väl kanske...
**majlar - Från Orkide till Indianhövding
**Älskar färgerna i denna! Dock känns den lite oskarp, vilket är synd för det är annars en fin bild.
82landin - **Från droppe till nalle
**Hade velat ha "nallen" i mer närbild, annars pigga färger o kul fångat.
Amelida - VäderförändringFår lite drömsk tavelkänsla när jag ser på denna. Mycket fin :)
JazzBass - Dirigenten styr och skapar förändringKompositionen känns lite "råddig" (eehh.. oredig på svenska?) En lite annorlunda tolkningen, men visst funkar den!
#11 Nejdå, inte har vi så fina stolpar här ;) Det är taget i Köpenhamn där vi tillbringade senate veckoslut.
82 landin
Härliga färger och fin ljus. Vatten tröttnar jag aldrig att titta på. 1p
Ninni
Intressant och spännande bild. Färgerna mot betongen säger ju allt. Synd att det går två människor därborta, men det kanske är meningen. 1p
Amelida
Stillsam och harmonisk bild. Ett fint omslag till en meditationsskiva. 2p
JazzBass
Den viftande armen och orkestermedlemmarnas fängslade blickar, dom väntar på att han ska slå med taktpinnen och Då plötsligt, förändras allt, och ljuv musik uppstår. Lite lite för mörk för min smak, annars tycker jag den är klockren. 2p
Oj, klant man är! Glömde ju helt poängen 
majlar - 1p
82landin - 1pAmelida - 3p
JazzBass - 1p
**majlar - Från Orkide till Indianhövding 1p
**Fin bild dock något oskarp. Kanske lite intetsägande för min smak.
82landin - Från droppe till nalle 2p
Tycker att det var lite häftigt att du lyckades fånga formerna på plasket på ett sådant fyndigt sätt. Jag hade kanske beskurit bilden något lite mer eftersom vattnet runt omkring i detta fallet (utmaningen) inte bidrar till så mycket. I övrikt så faller bilden mig i smaken
**Niini - Förändring.. 1p
**Härlig bild med lite anorlunda miljö. Snyggt med färgerna. Tycker dock att miljön är lite för hård för min smak.
**JazzBass - Dirigenten styr och skapar förändring 2p
**Härlig bild. Skapar en känsla utav dramatiskt spelande tycket jag. Tycker om de starka kontrasterna.
Puff. Saknar ännu kommentarer av 82landin. Tiden går ut ikväll (eller i praktiken i morgon bitti tror jag).
Förslag på tema till nästa omgång?
Linjer kan vi ta nästa vecka?
Linjer hade vi en gång i höstas så hellre nåt nytt. Men jag tycker om såna teman som inte är för bundna till ett visst motiv. Linjer är ju ett av flera sätt att skapa djup i bilden, så om man skulle köra med nåt mer allmänt som "djup" eller "tredimensionellt"?
Kom att tänka på ett jättebra tema häromdagen. Tyvärr minns jag inte vad det var 
Aaa de kan jag hålla med dig om :D. Något som får oss att tänka till om djupet i bilden. Sådana utmaningar kan man inte få nog av. Alltid bra träning.
Ordspråk!
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
Det drog ut på tiden igen tyvärr. Väntade på poängen som aldrig kom och glömde bort det hela… Synd när inte alla kommenterar för då blir det snedvridet poängresultat. Nåväl här är poängen för de som kommenterat:
majlar: 3p
niini: 4p
Amelida: 7p
JazzBass: 5p
Amelida tog alltså hem den här omgången, grattis!
Som "pris" tror jag vi kör på ditt förslag på tema i nästa omgång.
Tack för alla kommentarer och det värmer att ni tycke om min bild
. Tack för priset också. Ska bli en intressant utmaning
.
Mvh Amel