Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 563 ggr
Bejbymoose
0

Fokus försvunnen?

När jag har min kamera (nikond3000) på P,A,S,M så fokuserar den inte på ett föremål utan det är en fast ruta till vänster. Men när jag har auto kommer det massa rutor den fokuserar på. Ska det vara så? För jag finner det då svårt att ex få suddig bakgrund om man inte har något att fokusera på. Eller förstår ni?

Inkanyezi
0

Jag tror att jag förstår, och det kan vara idé att du läser manualen ordentligt och letar rätt på inställningen som du har gjort och ställer tillbaka den.

Det finns en inställning för att välja vilken fokuspunkt man vill, och den brukar börja med den i mitten. Om man har ställt in för att välja och trycker piltangenter, så hoppar fokuspunkten till andra ställen, och du har lyckats hamna längst ut. Det är egentligen bara att ställa tillbaka, men jag har ingen sån kamera, så jag vet inte hur man gör på din, men det står i bruksanvisningen.

Bejbymoose
0

Jaha, okej. Ska leta rätt på vad jag har gjort :) Men kan man inte typ "återställa" hela kameran? Ifall jag kanske gjort något annat knäppt på den?

Inkanyezi
1

Hitta två knappar med grön punkt intill och med kameran påslagen tryck ungefär tre sekunder på båda samtidigt.