Foto iFokus

Foto

Etikett: bildhantering
Läst 879 ggr
Adrina
0

Filmremsa på camera raw

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, har precis fått en ny dator, därmed ett nytt photoshop installerat också. Men när jag öpnnar många bilder i camera RAW finns där ingen filmremsa (en sådan som ska sitta till vänster och visa alla bilder i miniatyr) har sökt på google på hur man får fram den men hittar inget. Det går inte heller att dra fram den som det gjorde på mitt förra.

Tycker det är väldigt irriterande då jag använde den ''filmremsan'' väldigt mycket innan. Här är en print screen på hur det ser ut.

[alezan]
0

Någon "filmremsa" har jag aldrig sett i RAW.

Däremot finns det du frågar efter i Bridge som kommer tillsammans med Photoshop och som du kan använda dig av vid t.ex import, taggning, batchprocessing och selektering av bilder Cool

[pandes]
0

#1 Jo, den "filmremsan" finns. I cs6 i alla fall.

Adrina
0

#2 Ja, den fanns på mitt CS3 också..

MonisN
0

Den s k "filmremsan" visar sig bara om man valt att öppna fler bilder på en gång. Kanske har du utan att veta om det avmarkerat bilderna innan du klickade på öppna?

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

Adrina
0

#4 Nej, det har jag inte om jag klickar OK och öppnar bilden i photoshop så kommer nästa bild fram.

Adrina
0

När jag startade om datorn fanns den där, knasigt! Tack för att ni ville hjälpa mig.