(M-H) Svan
Otroligt fin! Det här är en vinnarbild! Kompositionen är super, rörelsen på svanen är perfekt.
Älskar det lite diffusa ljuset i bilden. Lite drömlikt.
Den skulle passa perfekt som tavla!
Enda jag kan tänka mig är att göra stenen till vänster suddig. Den drar lite fokus från svanen.
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||
Riktigt bra bild.
Förutom kompositionen så är det fördelaktigt att det händer något. Droppe droppar av näbben och det ser ut som om den går frammåt. Jag får intrycket av att han letar frukost?
Färgkombinationen är också helt utmärkt. Gult, blått och rött som enligt färgschemat bildar "triad" är en stark kombination.
Sen vet jag inte om du har beskurit med avsikt, men en annan faktor som får denna bilden att funka så bra är att den följer tredjedelsregeln till nästan 100%. Horisont och motiv är nästan exakt placerade därefter.
Jag testade att klona bort stenen högst upp till höger för att få en jämnare fördelning av objekt i bilden (våg-metoden) och jag tyckte att det såg bättre ut. Dels för att det blev mer balans och dels för att svanen får mer uppmärksamhet.
Min fotoblogg och portfolio
Medarbetare på foto
Riktigt snygg bild! Lite mer oskärpa på stenen till vänster kanske man kunde lägga på men annars härlig bild!
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus
Jättemysig bild! Vilken kamera använder du? :D
Åh vad fint! *älskar svanar* 
Jag tycker då tvärtom att stenen till vänster ska vara skarp. För att den är i linje med svanne så känns det naturligt. Vattnet där emellan är också skarpt. Det skulle nog kunna se konstigt ut om sedan stenen blev oskarp
Är det bara jag eller lutar horisonten en aning nedåt till höger? 
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
Ruskigt fin bild! :) Men jag håller med #5 att horisonten är lite sned. Försök att räta upp bilden lite :)
"Lycka och jubel att äga en pudel!"