En grå dag är en svartvit dag
Köpte för övrigt igår på Köpenhamns flygfält en tjock tidning som hette "The Black & White Photography Book - All you need to know about black and white photography". Dyr som tusan var den, märkte jag när jag skulle betala, kostade 23 euro tror jag, men innehöll mycket läsvärda artiklar och fina bilder. Så jag blev lite inspirerad att fara ut och fotografera idag.
Fotade dock i färg (raw) och bildbehandlade i LR 4.
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus
Bilden i #1 gillas :)
Tack så mycket för responsen! 
Efter lite övervägande kom jag fram till att jag gillar den sista bilden mest, tycker speciellt om stämningen i den. Men den behöver förstoras för att komma till sin rätt.
En grå dag kan alltid räddas av en svartvit konvertering! Din ordförande har så rätt, gråa dagar gör sig suveränt bra i s/v. Fina bilder.
Tack Mona! 
En sak jag gillar med svartvitt är att man kan ta i hårdare med kontrasterna utan att det onaturligt ut. Man måste bara vara lite försiktig så att man inte samtidigt eliminerar alla detaljer i skuggorna eller högdagrarna, och ser till att det finns tillräckligt med mellantoner också. Tycker att jag fick till det rätt så bra på de här. (Ibland kan man tycka nåt blir jättebra och sen dagen efter tycker det blev skit i alla fall, men nu är jag rätt så nöjd med de flesta i alla fall). 

Jag gillar bilden med bilen. Känns nästan lite anakronistisk.:)
Så har man lärt sig ett nytt ord också idag.
Tack för feedbacken!
Det var ett nytt ord för mig också
Det har jag aldrig tänkt på, men nu när man hör det så håller jag nog med henom. ^^
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋