Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-hård
Läst 903 ggr
Moalinn
2012-04-23 20:51
0

(H) - Blomma

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Lyckades se några blommor utanför huset när jag kom hem så tänkte att jag lika gärna kunde gå ut och ta kort på dem eftersom att jag var tvungen att göra slut på batteriet. Fick två bilder jag blev nöjd med, men visar bara den ena. 

Kan tycka att bakgrunden är lite rörig med grässtrån och blommor, men samtidigt är det det som gör bilden mer levande. Som alla andra bilder jag fick, helt suddig bakgrund med nästan bara några nyanser av grön. 

Vill iallafall veta vad ni tycker om den här bilden!

Känner mig fortfarande rätt grön när det gäller macrofotografering, men jag lär mig sakta men säkert.  

Nikon D7000 + 85 f/3.5 macro.
Den är något redigerad, tror jag har ljusat upp den något och gjort hela bilden mindre.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Moalinn
2012-04-23 20:55
0

någon kanske råkar veta vad blomman heter också? Glad

Medarbetare på Djurfoto

Inkanyezi
2012-04-23 20:59
0

Vi kan prova att kalla den Scilla om den inte misstycker. Det finns ganska många olika varianter med variation i färg och hur blomman slår ut.

Jag lade in en bild på Scilla för rinte så länge sen.

Jag tycker din bild är fin, den får mig att tänka på Inga Borgs lilla troll Plupp.

MonisN
2012-04-23 22:19
0

Jag tycker det är en väldigt fin bild. Den ska du vara nöjd med! Tycker inte det är en rörig bakgrund, utan precis som du säger så blir det liv i bilden tack vare gräset och de andra blommorna som är ur fokus. Jag kanske hade dragit på en aning mer mättnad och klonat bort den vita fläcken nertill på stjälken. Bra jobbat tycker jag!

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

Moalinn
2012-04-24 10:17
0

Tack, jag känner igen namnet så det är nog det.

Tack! Skrattande

Medarbetare på Djurfoto

Moalinn
2012-04-27 12:29
0

putt

Medarbetare på Djurfoto