Färgerna stämmer inte
Vad har jag gjort för fel här? Visst, löven som ligger närmast kameran är blekta från i höstas, men på bilden ser de vita ut! 
Jag fick liknande resultat på flera bilder i dag när jag var ute och fotade. Såg direkt i kameran att blommor och andra saker såg färglösa ut. Något knas måste jag ha gjort med kameran?
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
Har du provat att eferbearbetat bildern i PS?
Annars kan jag tänka mig att du/kameran har mätt ljuset "fel" och det därför är så utfrätt. Jag skulle nog ha testat att göra bilden lite mörkare redan i kameran, det borde ge mer stuns i den.
Jag har inte Photoshop 
Jag har Gimp och RawTherapee men har inte gjort något med färgerna i gimp, och jag letade i RT efter verktyg att göra bilden svartvit, men jag förstår verkligen inte det programmet
Jo faktiskt så försökte jag att underexponera bilden, men det var svårt att se i ljuset och i och med att jag höll kameran så långt ner (jag ville inte lägga mig ner på marken). Tänkte om det kan bero på att det är sol på övre halvan av bilden och skugga i nedre? Och att det därmed blir svårt att få rätt ljus.
Kluring om Ryssland

Det är nog i första hand Gimp du ska använda om du vill göra den svartvit, men tonkurvan kan du påverka i RT. Om du gör den svartvit missar du ju den utspillda färgen.
Enklast är nog att dra ner kurvan i Gimp. Man väljer Kurvor i menyn Färger och drar neråt i kurvan ganska långt till höger, så att den blir lite hängmatta.
Utspilld färg? Huh?
Jo jag provade att göra den svartvit i Gimp, men jag tyckte inte att det blev bra. Jag har tränat alldeles för lite på det.
Kurvor alltså, det har jag aldrig använd förut. Provar lite nu och det ser faktiskt bättre ut! Fast det är svårt att veta vilket som ser mest naturligt ut.
Kluring om Ryssland

Jag tycker att det ser ut som om det har kladdats med blå målarfärg lite här och var i trappan.
Jag tycker det ser ut som om bilden blivit något överexponerad och att vitbalansen är lite för mycket åt magentahållet.
Tror också en konvertering till svartvitt skulle funka bra för den här bilden. Får jag prova leka lite med den och eventuellt lägga upp?
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus
Ahaa du menar det. Trodde det var något fotosnack som jag inte hade koll på
Prova du! 
Jag har gjort två försök hittills. Inte ägnat alltför lång tid till det och jag är en riktig n00b på fotoredigering.
Här är en
Kluring om Ryssland
Här är en annan
Jag ska prova lite mer i kväll efter jobbet.
Kluring om Ryssland