Foto iFokus

Foto

Etikettmänniskor-ej-kritik
Läst 623 ggr
Ariya_IGI
0

Smälta ihop ansikten

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en bild på ett par ögon jag försökt få in i någon annans ansikte. Det går inte så bra. Är det någon som försökt med nåt sånt här och har något bra tips?

Bima
0

Jag gjorde bara snabbt den här (och jag är inte så bra på själva funktionen så det är bara ett litet förslag). ;)

Jag flyttade ena ögat så de kom längre ifrån varandra, sen klonade jag färgen i ansiktet så att allt fick samma nyans. Som sagt är jag inte så bra när det gäller just kloning, men tanken är att få bort det som sticker ut från den andra personens hy då personen på den här bilden har lite fräknar i ansiktet.

Robert
0

Bra fråga, tekniken att lägga in ögon är väldigt användbart även med personens egna ögon. Männniskor har en rätt vanlig deffekt där ena ögat är mindre än det andra, effekten blir tydligare om det mindre ögat är närmast kameran, då kan det vara en fördel att skifta plast mellan ögonen.

Hälsningar

Robert

Ariya_IGI
0

Här är en med mun, det blir läskigt fult.

Fotord
0

Jag är ingen expert på området. De retuscharbeten jag gjort handlar framförallt om att byta hela bitar på vissa kort som att sätta det bra huvudet på den bra posen osv. Småjusteringar av pupiller och ibland bytt ögonen.
Ett tips om man utnyttjar delar från olika personer eller olika stora delar är att tillfälligt sänka genomskinligheten för det lager man klistrar in. Då ser du hur mycket du behöver justera för att pupillen skall hamna rätt och om de är någorlunda lika stora. I detta fall tror jag det blivit lättare om man bara klipp själva ögat och skippat partiet mellan ögonen. Det blev mycket bättre på andra försöket (#3)

Robert
0

#3, läpparna ser lite konstiga ut, det är den högra sidan i bild som ser inklippt ut.

Hälsningar

Robert