Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 1574 ggr
nykanin
0

Fotomotiv

Hej! Idag är jag verkligen fotosugen men problemet är att jagar ingen aning vad jag ska fota De känns inte så lockande att gå ut då de regnar och nyss snöat Har ni några tips på vad jag kan fota? ;)

Mvh Linnéa

JazzBass
0

Vet ingenting om din kunskapsnivå, men varför inte ta tillfället i akt och gå igenom och lära sig alla kamerans inställningsmöjligheter? Du kan t.ex. ställa upp nåt stilleben där hemma på nåt bord, rigga upp lite lampor och testa olika inställningar och se hur bilden ändrar. Själv är jag väldigt oinspirerad att fota utomhus när det är trist väder, brukar inte bli några fina bilder i tråkigt ljus och då kan man lika gärna göra nåt inomhus.

Eller så kan du fundera på nån bildidé till Utmaningen omgång 17: http://foto.ifokus.se/discussions/4f889640d4ebea64fd000911-utmaningen-omgang-17?discussions-1 Flört

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

nykanin
0

ja men de var ju ett smart tips ;)

ja och nu när snön kom tillbaka så fick man ju inte någon insperation alls hadde planerat att ta lite vårbilder men de sprack påen gång -_-

Mvh Linnéa

MissInAction
0

Vad hittade du på till slut? Glad

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

nykanin
0

De blev så att jag gick till en blommaffär i närheten och fotade blommaorna där ;) och sedan satt jag och redigerade lite bilder framför datorn :)
men idag är de jätte varmt väder ute så då ska jag gå ut och fota :D

Mvh Linnéa