Tips på kamera
Hej! Jag har fotat ett tag med min gamla systemkamera men funderar på att uppgradera mig.
Jag äger just nu en Canon, vet tyvärr ej vilken modell men en från 2003 iaf. Har inga problem med att byta till Nikon, Sony mm. Har testat dem hos min nära vän, men tyvärr kan hon ej rekommendera någon då dem inte är hennes.
Jag fotograferar oftast natur, vardagshändelser, min hund, smågrejer och kläder.
Söker ingen expertkamera men inte heller en helt nybörjarkamera. Priset är inget problem då jag inkasserar rätt mycket pengar. Om ni vet någon bra kamera skriv gärna en kommentar vilken, det behöver inte vara någon recension utan det räcker med en modell. Men recensioner och tips skulle sitta bra.
Tack i förhand (:
Vill bara skriva att det faktiskt står på kamerans högra sida (framifrån ur vårt perspektiv) vilken modell det är. Borde stå EOS längst upp och sedan nummer längst ner. :)

Om kameran är från 2003 så är det en EOS. Då passar ditt gamla objektiv på dagens kameror också.
Glömde att ta med att kameran ligger på skrottippen då den gick sönder och därför vill jag köpa en ny. (:

Varför kasta objektivet? Men men, då är det väl fritt fram att välja vad som helst inom din budget, och som känns OK i händerna.
De flesta "nybörjare" kameror är jäkligt bra idag oavsett om du väljer Canon, Nikon eller Sony. Objektivutbudet och priset kan skilja lite så jag skulle börja kolla där.
-----------------------------------------------------
Nya bilder varje måndag, följ mig gärna på Facebook.