Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 314 ggr
Martin
0

Boktips PS Elements

Halloj fotovänner,

i väntan på att jag skall bli färdig och köpa kamera så tänkte jag att man kanske kunde passa på och fördjupa sig lite i något fotoprogram. Det lär bli PS Elements för mig och min plånbok :o)

Hitills har jag i princip endast ändrat storlek på bilder, samt gjort lite autolevels och laborerat minimalt med att göra mörka bilder ljusare och tvärtom. Har även testat att klippa och klistra lite mellan olika bilder, med helt horribelt resultat :o)

Jag har alltid tyckt att "den bilden man tar, den tar man med kameran" - men jag har börjat ändra mig lite på den punkten. Skulle ju vara otroligt retligt om man äntligen fick sitt favoritobjekt framför linsen, men något litet stör bilden. Då skulle man ju vilja fixa det för att göra den bättre…

Har någon av er tips på bra hemsidor eller böcker som "lär ut" PS Elements hyfsat från grunden, men ändå inte för basalt.

mvh Martin

Fotord
0

Testa gå in på biblioteket och kika vad de har i hyllorna, ofta är det en liten samling med godbitar. När man sen har hittat kanonboken så kan man köpa den utan obehagliga överraskningar.

Testa att söka på google med tutorial och photoshop. En annan start är moderskeppet som också har en hel del matnyttigt.

Robert
0

Är det fler som vill förkovra sig i Photoshop Elements?

Jag kanske kommer nu under våren att hålla i förderag Photoshop Elements. Tänkte att det kunder vara bra att börja med grunderna för dom som inte har använt Elements eller har kommit igång med det.

Hälsningar

Robert