Någon som kan skellefteå?
Bor nämligen här men har inte en aning om vart man kan fota.
I skogen kan man självklart hitta något. Men vet ingen av något riktigt vackert ställe där fotograferandet aldrig tar slut?
Själva "city" här i skellefteå tycker jag ser ut som en soptipp. Tyvär.
Men visst ska det väl ändå finnas några fina ställen som såna som jag inte tänkt på att det finns?
NOrdandå och bonnstan är två toppenställen
Ja det är de faktiskt. Båda två. Kan du komma på fler?
Tack för tipsen :)
Kring älven på kvällstid (i skymingen) tycker jag är magisk, både runt Strandpromenaden och neråt mot Skelleftehamn.
Om du söker naturfoto.
Men samtidigt (hästtjej som jag är) tycker jag ju att det är så otroligt mysigt med hästar/hästhagar, och tycker då att Gummarkshållet också är otroligt fint.
Eller varför bara inte ge sig upp på Vitberget och se om man hittar något spännande?
Bara i parken (där Johanna i Parken står) är också otroligt fint, om man kanske bara vinklar kameran lite ifrån vägarna… :)
Jag tycker att alla dessa platser ser bättre ut i sommarens grönska, men med lite mer fantasi så…
Och sedan, till sommaren, så tycker jag att Falkan/Sjöbotten osv. är helt perfekta!
Med lite fantasi (och färdmedel) kan man komma långt! :)
Ja, Stadsparken är faktiskt vacker…. och i sommar finns det ju HUR många ställen som helst :)
Ja, ni har ju självklart rätt. :)
Jag gillar också dessa ställen. Och tack för tipsen, har redan fått lite ideér. Trots att jag inte kan få den fula "snoppen på stan" (fontänen i centrum) ur mitt huvud så börjar jag tänka att det kanske finns en chans till fina foton här.
Förra sommaren hittade jag massa fina platser att fota på.
Men det är ju runt om i skogen så vet inte hur jag ska förklara. :P
Ett tips är att fråga på turistbyrån om eller var det kan finas vackra plattser
#5 Jadu, det finns nog INGEN bosatt i Skellefteå Kommun, som tycker att snoppen på stan är en höjdare.